loading...

زیبای لعنتی

بازدید : 5
سه شنبه 22 اسفند 1402 زمان : 8:22

بهتریندندانپزشک ساری با انجام خدمات گسترده و متنوع زیبایی و درمانی،سلامت و ظاهر زیبا را به دندان شما و فروزندانتان هدیه می­کند. در کلینیک دکترثمین بادله می­توانید مجموعه این خدمات را با بهترین کیفیت و در زمان مقرر دریافتکنید. همچنین بهره­مندی از پوشش­های بیمه­ای در این کلینیک برای بیماران امکانپذیربوده و افراد می­توانند با توجه به نوع و میزان خدمات دریافتی از این بیمه­ها بهرهمند شوند.

باما در مطالعه این مطلب همراه شوید تابیشتر در مورد بهترین دندانپزشک ساری و خدمات او با هم گفتگو کنیم.

m0726_WWWWW.jpg


بهترین دندانپزشک ساری:درمان و زیبایی دندان­ها در یک مجموعه!

دندان­هااز مهمترین و کاربردی­ترین اجزای بدن و صورت هستند که نقش مهمی در سلامتی و زیباییافراد ایفا می­کنند. داشتن دندان­های سفید، کامل و مرتب به­ویژه برای کودکان ازاهمیت بالایی برخوردار است و می­تواند علاوه بر سلامت جسمانی، بر شرایط خوب روحی وشخصیت اجتماعی آنها نیز اثر بگذارد.

بهتریندندانپزشک کودکان ساری، دکتر ثمین بادله، شرایط مناسبی را برای کلیه موارددندانپزشکی کودکان فراهم آورده است. در کلینیک این دندانپزشک متخصص و کارآزمودهواقع در شهر ساری، می­توانید کلیه خدمات زیبایی دندانپزشکی شامل کامپوزیت ونیر ولمینت ونیر دندان، جرمگیری دندان، بیلیچینگ، طرح لبخند و غیره را به صورت کاملا تخصصیدریافت نمایید. این مجموعه همچنین د لایندرمانی خدمات کامل دندانپزشکی را با بهترین کیفیت و در تایم­بندی مقرر برایفرزندان شما به انجام می­رساند.

از خدمات دندانپزشکیدر کلینیک دکتر بادله بیشتر بدانیم!

دندان­هاکه از بدو کودکی تا پیری با ما هستند، بی­شک از مهمترین اعضای بدن بوده و سهمزیادی در زیبایی چهره، گوارش صحیح غذا و سلامت اعضای داخلی بدن ایفا می­کنند. حفظسلامت دندان­های شیری و دائمی، به لحاظ نقشی که در طول حیات افراد ایفا می­کند ازاهمیت بالایی برخوردار بوده و نیازمند مراقبت دائمی و حفظ بهداشت دهانی است.

اما در کنار این مراقبت­ها، الزام به معاینات دوره­ایو در صورت نیاز رفع اشکالات موجود در فرم آنها نیز بسیار اهمیت دارد. مراجعه بهدندانپزشک متخصص و انجام اعمال زیبایی و درمانی بخش مهمی از این مراقبت­هاست که درکلینیک های معتبر دندانپزشکی صورت می­گیرد.

مطبدندانپزشکی دکتر ثمین بادله به­عنوان بهترین دندانپزشک ساری این خدمات را در قالبموارد زیر به شهروندان ارائه می­کند:

جرمگیری:

اینعملیات برای از بین بردن جرم و پلاک از روی دندان‌ها انجام می‌شود. دکتر بادله بااستفاده از ابزارهای مخصوص، جرم‌ها را به طور کامل از روی دندان‌ها و زیر خط لثهپاک می‌کند. این کار به حفظ سلامت لثه‌ها و جلوگیری از بیماری‌های لثه‌ای کمک می‌کند.

عصب‌کشی:

درصورت عفونت و پوسیدگی ریشه و عصب دندان، دکتر بادله با انجام عصب‌کشی، عفونت را ازبین برده و درد دندان را تسکین می‌دهد. این کار به حفظ دندان و جلوگیری از کشیدنآن کمک می‌کند.

ایمپلنت:

درصورت از دست رفتن دندان، با استفاده از ایمپلنت، جایگزینی مناسب برای دندان از دسترفته ایجاد و به حفظ سلامت دهان و دندان و زیبایی لبخند کمک می‌کند.

جراحی دندان:

در برخیموارد، مانند نهفته بودن دندان یا وجود دندان عقل مشکل‌دار، ممکن است نیاز به جراحیدندان باشد. بهترین دندانپزشک کودکان ساری با مهارت و تجربه خود، این جراحی‌ها رابه بهترین نحو انجام می‌دهد.

روکش دندان (پروتز):

درصورت آسیب‌دیدگی یا تخریب شدید دندان، در این کلینیک با استفاده از روکش دندان، آنرا ترمیم و زیبایی آن را حفظ می­کنند.

ترمیم دندان:

درصورت پوسیدگی دندان، بهتریندندانپزشک ساری با استفاده از مواد ترمیمی، دندان را ترمیم می‌کند. این کار به حفظ سلامتدندان و جلوگیری از گسترش پوسیدگی کمک می‌کند. دکتر بادله از مواد همرنگ دندان استفادهمی‌کند تا زیبایی دندان‌ها نیز حفظ شود.

کشیدن دندان:

در برخیموارد، مانند عفونت شدید دندان یا عدم امکان ترمیم آن، ممکن است نیاز به کشیدندندان باشد. بهترین دندانپزشک کودکان ساری با مهارت و تجربه خود، این کار را بهنحوی انجام می‌دهد که کمترین درد و ناراحتی را برای کودک ایجاد کند.

لیمنت:

لیمنت‌هاپوسته‌های نازکی از جنس سرامیک هستند که برای اصلاح طرح لبخند و تغییر رنگ دندان‌هااستفاده می‌شوند. با استفاده از لیمنت‌ها می‌توان لبخندی زیبا و جذاب برای کودک ایجادکرد. کاری که بهترین دندانپزشک ساری آن را در کمترین زمان و با کیفیت بالا بهانجام می­رساند.

کامپوزیت:

کامپوزیتماده‌ای همرنگ دندان است که برای ترمیم دندان‌های آسیب‌دیده و تغییر رنگ آنهااستفاده می‌شود. دکتر بادله با استفاده از این ماده دندان‌های کودک شما را به طورطبیعی ترمیم و زیبایی آنها را حفظ می­کند.

بلیچینگ:

بلیچینگشیوه­ای نوین برای سفید کردن دندان‌ها است که می‌تواند برای رفع لکه‌ها و تغییررنگ دندان‌ها استفاده شود. بهتریندندانپزشک کودکان ساری با استفاده از روش‌های مختلف بلیچینگ، دندان‌های کودک شما را سفید ودرخشان می‌کند.


مزایای خدماتدندانپزشکی کودکان در مطب بهترین دندانپزشک ساری

w746936_photo_5895543694612872834_y.jpg

اینمزایا عبارتند از:

· استفاده از تجهیزات مدرن و مواد باکیفیت

· انجام خدمات توسط دندانپزشک متخصص و باتجربه

· محیطی دوستانه و آرام برای کودکان

· ارائه خدمات با تعرفه مناسب

و در پایان

اگر مایلید سلامت دندان کودکانخود را به بهترین شکل حفظ کنید و از بروز پوسیدگی و عفونت دندان­ها پیشگیری کنید،با مراجعه به کلینیک دندانپپزشکی کودکن دکتر ثمان بادله از این خدمات برخوردارشوید.

همچنینلاین زیبایی این کلینیک با انجام خدمات متنوع زیبایی در خدمت شما و فرزندانتاناست.

دکترثمین بادله با ارائه خدمات تخصصی دندانپزشکی کودکان، به حفظ سلامت و زیبایی دندان‌هایکودکان شما کمک می‌کند.

بازدید : 23
شنبه 16 دی 1402 زمان : 7:56

معرفی بهترین قصه های کودکانه انگلیسی (best english stories for kids)

o97195_7.jpg

در این مقاله ۴ داستان کودکانه انگلیسی جذاب را به همراه آدرس سایت آن‌ها به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید

خلاصه داستان لارا، کفشدوزک زرد

The lara the yellow ladybird Story for kids

روزی روزگاری، کفشدوزک کوچکی به نام لارا با پدر و مادرش در جنگلی زندگی می‌کرد. لارا بسیار زیبا بود، اما با بقیه کفشدوزک‌ها متفاوت بود، زیرا بال‌هایش به جای قرمز، زرد بود. لارا از بال‌های زرد خود بسیار خوشحال بود، اما وقتی دید که همه کفشدوزک‌های دیگر بال‌های قرمز دارند، شروع به احساس غم کرد.

او آرزو می‌کرد بال‌هایش هم قرمز باشد، بنابراین از مادرش خواست آنها را رنگ کند. مادر لارا بال‌هایش را قرمز رنگ کرد و لارا بسیار خوشحال شد.

اما وقتی لارا به مدرسه رفت، هیچ‌کدام از کفشدوزک‌های دیگر او را نشناختند و او احساس تنهایی کرد. او متوجه شد که بال‌های زرد او بود که او را منحصربه‌فرد و خاص می‌کرد، و از اینکه آنها را تغییر داده بود متاسف بود. آن روز بعد از مدرسه، لارا بال‌هایش را شست تا رنگ قرمز از بین برود و دوباره زرد شوند.

روز بعد، همه کفشدوزک‌های دیگر از دیدن لارا خوشحال شدند و او دیگر احساس تنهایی نکرد. او یاد گرفت که مهم است از آنچه هستی به خودت افتخار کنی و تلاش نکنی شبیه همه دیگران باشی.

پیام داستان

این داستان پیام مهمی دارد: مهم است که از آنچه هستی به خودت افتخار کنی و تلاش نکنی شبیه همه دیگران باشی. همه ما منحصربه‌فرد هستیم و تفاوت‌های ما ما را خاص می‌کند.

خلاصه داستان اردک زشت

The ugly duckling story for kids

روزی روزگاری، یک اردک زشت در مزرعه ای زندگی می کرد. او با دیگر اردک ها فرق داشت و به دلیل جثه بزرگ و رنگ خاکستری اش مورد تمسخر همه قرار می گرفت. اردک زشت از این همه تحقیر خسته شده بود و به دنبال جایی امن برای زندگی می گشت. او به جنگل رفت و در کنار یک مرداب با غازهای وحشی زندگی کرد.

زمستان سختی گذشت و اردک زشت به سختی زنده ماند. او در بهار به باغی با یک حوض بزرگ پرواز کرد و با دیدن پرندگان سفیدی که به آرامی روی آب شناور بودند، شگفت زده شد. او خود را در آب رها کرد و متوجه شد که تبدیل به یک قوی زیبا شده است.

دو کودک که از دیدن قوی زیبا شگفت زده شده بودند، فریاد زدند: "وای، یک قوی دیگر! این یکی از همه زیباتر است!" اردک زشت که دیگر احساس تنهایی نمی کرد، با قلبی پر از عشق به دیگر قوی ها زندگی کرد. او هرگز فکر نمی کرد که در نهایت تبدیل به یک قوی زیبا شود.

داستان کودکانه سفید برفی و ۷ کوتوله

Snow white and the seven dwarfs Story for kids

سفید برفی دختری زیبا بود که نامادری بدجنسی داشت. نامادری از زیبایی سفید برفی حسادت می کرد و می خواست او را بکشد.

نامادری دو بار تلاش کرد تا سفید برفی را بکشد، اما هر بار کوتوله هایی که با سفید برفی زندگی می کردند او را نجات دادند.

در نهایت، نامادری یک سیب سمی به سفید برفی داد. سفید برفی سیب را خورد و بیهوش شد.

کوتوله ها سفید برفی را در تابوت گذاشتند و او را در جنگل گذاشتند.

شاهزاده ای از آنجا گذشت و عاشق سفید برفی شد. او سیب را از دهان سفید برفی بیرون کشید و او بیدار شد.

شاهزاده و سفید برفی ازدواج کردند و خوشبخت زندگی کردند.

داستان کودکانه موچه‌ها و ملخ

The ants and the grasshopper Story fo kids

روزی روزگاری، در فصل بهار، مورچه ها و ملخ، دو دوست صمیمی، در کنار یکدیگر زندگی می کردند. مورچه ها در فصل بهار سخت کار می کردند تا برای زمستان غذا ذخیره کنند. آنها دانه های سنگین را جابجا می کردند و در انبار می گذاشتند.

اما ملخ، تنبل و شاد، زیر نور خورشید، میان گل های زیبا و سبزه، بر شاخه های درختان تکیه داده و آهنگ های بهاری می خواند. او به خودش گفت:

این همان زندگی ای است که من دوست دارم. من همیشه می خواهم آواز بخوانم و بازی کنم. چه کسی در این هوا دلپذیر کار می کند؟

هر روز، مورچه ها غذا جمع می کردند و آنها را در خانه خود، که در تنه یک درخت کوچک قرار داشت، ذخیره می کردند. آنها معمولاً برای غذای خود دانه ها و میوه ها جمع می کردند و معمولاً چوب را ذخیره می کردند تا در زمستان آتش روشن کنند.

اما ملخ تنبل زیر نور خورشید می خوابید و از هوای ملایم و زیبا استفاده می کرد و آهنگ های دلپذیر می خواند. او به حرف های مورچه ها گوش نمی داد و فقط به فکر تفریح و خوشگذرانی بود.

فصل برداشت فرا رسید. مورچه ها سخت کار می کردند تا برای زمستان غذای کافی ذخیره کنند. آنها از ساقه های علف نردبان می ساختند و از آن برای بالا رفتن از ساقه های گندم و جمع کردن دانه های گندم استفاده می کردند.

ملخ نیز نزدیک آنها نشست و آهنگ های جدیدی خواند و گفت:

چه کسی می تواند مثل من آواز بخواند؟ صدای من چقدر زیباست؟

فصل پاییز با هوای سرد و باران های شدید رسید. مورچه ها هنوز در حال کار بودند، اما ملخ دیگر حوصله کار کردن نداشت. او زیر برگ های درختان پنهان شد تا از باران در امان بماند.

سپس زمستان آمد و برف بارید. ملخ غذا برای خوردن پیدا نکرد. او در آن هوای سرد بسیار گرسنه بود و حال و حوصله آواز خواندن نداشت.

او به خودش گفت:

من باید به خانه مورچه ها بروم و از آنها کمک بگیرم. آنها غذا و آتش دارند.

نتیجه

تنبلی و بیکاری در هر زمان و مکانی نتیجه ای جز شکست و ناامیدی ندارد. اگر می خواهید موفق باشید، باید سخت کار کنید و از فرصت ها استفاده کنید.

بازدید : 12
دوشنبه 15 آبان 1402 زمان : 12:59

۱۴ راهکار خانگی برای رفع بوی بد پا

در حالی که اکثر مردم هر از گاهی با مشکلبوی بد پا مواجه می‌شوند، بعضی از افراد با ترس ناشی از در آوردن کفش‌های خود در حضوردیگران زندگی می‌کنند.

در حالی که اکثر مردم هر از گاهی با مشکلبوی بد پا مواجه می‌شوند، بعضی از افراد با ترس ناشی از در آوردن کفش‌های خود در حضوردیگران زندگی می‌کنند.

بوی بد پا که اصطلاح پزشکی آن برومودوزیس (Bromodosis) است، از تجمع عرق و باکتری روی پوست ناشیمی‌شود. این مشکل معمولاً جدی نیست، اما برای رفع آن باید علت بروز آن را پیدا کرد.خوشبختانه، راه‌های زیادی برای رفع بوی بد پا وجود دارد که در مقاله‌ی امروز دیجی‌کالامگ به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

علتبوی بد پا

بوی بد پا دلایل مختلفی دارد که شایع‌ترینآن‌ها عبارت‌اند از:

تعریق بیش از حد؛ اصولاً وقتی پاهای شماعرق می‌کنند، باکتری‌ها رشد کرده و بوهای نامطبوع ایجاد می‌کنند.

استرس و اضطراب؛ هم استرس و هم اضطراب می‌توانندباعث تعریق شوند که این امر به نوبه‌ی خود باعث بدبو شدن پاها می‌شود.

رعایت نکردن بهداشت؛ اگر بین زمان دوش گرفتنیا تعویض جوراب‌ها فاصله‌ی زیادی باشد، نباید از بوی بد پاهای خود تعجب کنید. خوشبختانه،عادت‌های بد بهداشتی قابل اصلاح هستند و با حمام کردن می‌توان به رفع بوی بد پا کمککرد.

پای ورزشکار؛ پای ورزشکار یک عفونت قارچیاست که معمولاً در مکان‌های عمومی مثل رختکن، استخر و سونا بین افراد پخش می‌شود. برایجلوگیری از بروز این مشکل باید در این مکان‌ها از دمپایی یا صندل شخصی استفاده کنید.

نوشیدن بیش از حد قهوه؛ زیاده‌روی در مصرفقهوه باعث افزایش تعریق می‌شود. در این شرایط، ممکن است صرفاً کاهش مقدار قهوه‌ی مصرفیبه درمان بوی بد پا کمک کند.

دیابت؛ دیابت لزوماً باعث بدبو شدن پاهانمی‌شود، اما بعضی از عوارض آن ممکن است در بروز این مشکل نقش داشته باشند. با گذشتزمان، قند خون بالا به اعصاب پاها آسیب می‌رساند و به همین دلیل ممکن است متوجه‌ی وجودزخم، بریدگی یا تاول در آن‌ها نشوید. درنتیجه، زخم‌های درمان‌نشده به‌سرعت عفونی می‌شوند.

یائسگی؛ تغییرات هورمونی مرتبط با یائسگیاغلب با گرگرفتگی و تعریق بیش از حد همراه هستند. بنابراین، جای تعجب نیست که ممکناست پاهایتان عرق کنند.

پرکاری تیروئید؛ عرق کردن و بدبو بودن پاهاممکن است علامت هشداردهنده‌ی پرکاری تیروئید باشد. اگر رعایت بهداشت در رفع بوی بدپا مؤثر نبود، برای پیدا کردن علت آن به پزشک مراجعه کنید.

مسمومیت با جیوه؛ هنگام صحبت در مورد دلایلبوی بد پا احتمالاً مسمومیت با جیوه اولین چیزی نیست که به آن اشاره شود. اما اگر باعلائمی مانند اختلال در مهارت‌های حرکتی، سرگیجه و دوبینی مواجه هستید، نزد پزشک بروید.یکی از شایع‌ترین علل مسمومیت با جیوه، زیاده‌روی در مصرف غذاهای دریایی است.

رفعبوی بد پا با روش‌های خانگی

درمان بوی بد پا به علت بروز آن بستگی دارد.برای مثال، پای ورزشکار را می‌توان با کرم‌های ضدقارچ درمان کرد. علاوه بر این، رعایتنکات زیر برای رفع بوی بد پا مفید است:

۱. جوراب بپوشید

پوشیدن جوراب می‌تواند به کاهش تعریق پاو رفع بوی بد آن کمک کند. جوراب‌ها، به‌ویژه جوراب‌هایی که از مواد عرق‌گیر ساخته شده‌اند،عرق را جذب کرده و بو را کاهش می‌دهند. از سوی دیگر، به‌راحتی می‌توانید جوراب خودرا عوض کنید که این کار باعث کاهش بوی داخل کفش می‌شود.

۲. از کفش مناسب استفادهکنید

پوشیدن کفش با قابلیت گردش هوا باعث کاهشتعریق و رطوبت می‌شود. به‌دنبال کفش‌هایی باشید که دارای پنل‌های مشبک هستند و امکانتنفس را برای پاها فراهم می‌کنند. غالباً کفش‌های ساخته‌شده از پلاستیک به بوی بد پامنجر می‌شوند، چون قابلیت تنفس ندارند و پا در داخل آن‌ها عرق می‌کند.

۳. کفش و جوراب خود رابه‌طور متناوب عوض کنید

برای رفع بوی بد پا باید بعد از در آوردنکفش برای خشک شدن آن صبر کنید. برای اینکه کفش‌ فرصت خشک شدن داشته باشد، سعی کنیددر دو روز متوالی از دو جفت کفش متفاوت استفاده کنید. راهکار دیگر این است که در طولروز جوراب خود را عوض کنید. این کار به کاهش تعریق و بو کمک می‌کند.

۴. از کفی کفش‌ مناسباستفاده کنید

کفی‌های کفش خود را با کفی‌های ضدبو یاضدباکتری جایگزین کنید. گزینه‌ی دیگر خرید اسپری آنتی باکتریال (ضدباکتری)، اسپری بوگیریا پودر بوگیر برای استفاده در کفی کفش است. با این حال، این گزینه معمولاً به اندازه‌یخشک شدن کامل کفی کفش مؤثر نیست.

۵. پاها را لایه‌برداریکنید

شما می‌توانید برای رفع بوی بد پا از اسکرابیا سنگ پا استفاده کنید. این کار به حذف سلول‌های مرده‌ی پوست که باکتری‌ها دوست دارنداز آن‌ها تغذیه کنند، کمک می‌کند. اگر پاهایتان بوی ناخوشایندی دارند، دو تا سه باردر هفته از سنگ پا استفاده کنید تا از تجمع سلول‌های مرده‌ی پوست جلوگیری شود. به‌علاوه،توصیه می‌شود هر روز پاهای خود را با صابون ضدباکتری بشویید و به نواحی بین انگشت‌هایپا توجه‌ی زیادی داشته باشید.

۶. از نمک حمام (اپسوم)استفاده کنید

قرار دادن پاها در مخلوط آب و نمک حمامهم به‌تنهایی و هم به‌عنوان بخشی از روتین لایه‌‌برداری باعث رفع بوی پا می‌شود. نمکحمام می‌تواند به جذب رطوبت و بستن غدد عرق کمک کند. نصف لیوان نمک حمام را به یک لگنیا وان حاوی آب گرم اضافه کنید. پاها را به‌مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه در آن قرار دهید و سپس آن‌ها را کاملاً خشک کنید.

۷. پاهای خود را در محلولآب و سرکه قرار دهید

سرکه هم می‌تواند مثل نمک حمام به از بینبردن بوی بد پا کمک کند. آب و سرکه (سرکه‌ی سیب یا سرکه‌ی سفید) را به نسبت دو به یکبا هم مخلوط کنید و پاهایتان را به‌مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آن قرار دهید. در صورت داشتن هر گونه بریدگی، زخم یا خراش نبایداز سرکه استفاده کنید، چون ممکن است نواحی باز پوست را تحریک کند.

۸. استفاده از جوش شیرینرا امتحان کنید

روش دیگری که معمولاً برای رفع بوی بد پاتوصیه می‌شود، استفاده از جوش شیرین است. برای استفاده از جوش شیرین می‌توانید شب دوقاشق چای‌خوری از آن را داخل کفش بریزید و صبح آن را از جوش شیرین پاک کنید.

۹. از روغن درخت چایکمک بگیرید

پاهایتان را بشویید و کاملاً خشک کنید.سپس مقدار کمی از روغن رقیق‌شده‌ی درخت چای را روی مناطق مستعد تعریق بمالید. مراقبروغن غلیظ درخت چای باشید، چراکه می‌تواند پوست شما را تحریک کند.

۱۰. از ضدتعریق استفادهکنید

بعضی از افراد ترجیح می‌دهند برای کاهشبوی بد از ضدتعریق پا استفاده ‌کنند. اگرچه ضدتعریق‌ها به‌طور سنتی برای زیر بغل استفادهمی‌شوند، اما می‌توانند از تعریق بیش از حد پا هم جلوگیری کنند.

درمان‌های پزشکیبرای رفع بوی بد پا

اگر روش‌های خانگی برای رفع بوی بد پا مؤثرنبودند، می‌توانید در مورد درمان‌های پزشکی با پزشک مشورت کنید. اگرچه درمان‌های پزشکیتهاجمی‌تر هستند، اما ماندگاری بیشتری دارند و اثربخشی آن‌ها ثابت شده‌ است. فقط بهیاد داشته باشید که این روش‌ها غالباً برای درمان هایپرهیدروزیس (تعریق شدید) طراحیشده‌اند و کار آن‌ها کاهش تعریق است.

۱۱. یونتوفورزیس

یکی از گزینه‌های درمانی برای افرادی کهاز بوی بد پا رنج می‌برند، فرآیندی به نام یونتوفورزیس(Iontophoresis) است. در این روش که بسته به نوع دستگاه۱۵ تا ۴۰ دقیقه طول می‌کشد، از طریق آب جریان الکتریکیملایم به پوست می‌رسد تا تعریق کاهش پیدا کند. از نمونه‌های خانگی دستگاه‌ی یونتوفورزیس(دستگاه‌ی ضدتعریق) می‌توان در منزل استفاده کرد. از آنجا که استفاده از دستگاه یونتوفورزیسبرای بعضی از افراد ممنوع است، در مورد بی‌خطر بودن آن با پزشک مشورت کنید.

۱۲. تزریق بوتاکس

یکی از گزینه‌هایی که ممکن است برای رفعبوی بد پا توصیه شود، تزریق سم بوتولینوم یا بوتاکس به کف پا است. بوتاکس اعصاب فعال‌کننده‌یغدد عرق را مسدود کرده و معمولاً تا ۶ ماه از تعریق درناحیه‌ی مورد نظر جلوگیری می‌کند. بعضی از افراد ممکن است از بوتاکس برای رفع تعریقبیش از حد زیر بغل استفاده کنند.

۱۳. سمپاتکتومی ترانس‌توراسیکبه‌روش آندوسکوپی

در این روش، اعصاب سمپاتیک مرتبط با غددعرق قطع می‌شوند. در حالی که هدف اصلی این روش اعصاب زیر بغل است، ممکن است بتواندبه از بین بردن تعریق بیش از حد در پاها هم کمک کند.

۱۴. داروهای آنتی کولینرژیک

داروهایی مثل گلیکوپیرولات (Glycopyrrolate)، اکسی‌بوتینین (Oxybutynin)، بنزتروپین (Benztropine) و پروپانتلین(Propantheline) می‌توانند با مسدود کردن گیرنده‌های محرکتعریق باعث کاهش آن شوند. عوارض جانبی این داروها عبارتند از: خشکی دهان، یبوست، اختلالدر حس چشایی، تاری دید، احتباس ادرار و تپش قلب.

چه زمانی باید باپزشک مشورت کرد؟

اگر به‌طور ناگهانی بوی بد پا شروع شد،باید پاهای خود را از نظر وجود عفونت‌های ناشی از زخم یا بریدگی بررسی کنید. یک آینهروی زمین بگذارید تا بتوانید کف پاها را راحت‌تر ببینید. در صورت مشاهده‌ی علائم زخمدر پاهای خود حتماً به پزشک مراجعه کنید. قرمزی و تورم پا ممکن است نشانه‌ی عفونت باشدکه باید به‌سرعت به آن رسیدگی شود. این موضوع به‌خصوص برای بیماران دیابتی اهمیت زیادیدارد.

کلام پایانی

اغلب افراد ممکن است هر از گاهی به‌دلیلتعریق بیش از حد، رعایت نکردن بهداشت یا ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای از بوی بد پاشکایت داشته باشند. بسیاری از درمان‌های خانگی از جمله قرار دادن پاها در آب حاوی سرکهیا نمک حمام، استفاده از اسپری رفع بوی بد پا و موارد دیگر می‌توانند به رفع این مشکلکمک کنند. اگر این روش‌ها مؤثر نبودند، به پزشک مراجعه کنید.

منبع

https://fararu.com/fa/news/591740/%DB%B1%DB%B4-%D8%B1%D8%A7%D9%87%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%81%D8%B9-%D8%A8%D9%88%DB%8C-%D8%A8%D8%AF-%D9%BE%D8%A7

بازدید : 12
چهارشنبه 10 آبان 1402 زمان : 9:45

استندهاي فروشگاهي: نقش و اهميت آنها در تجارت

استندهاي فروشگاهي يکي از ابزارهاي اصلي در صنعت خرده فروشي هستند که نقش بسيار مهمي در موفقيت و رشد تجارت دارند. اين متن با بررسي اهميت استندهاي فروشگاهي و نقش آنها در جذب مشتريان و افزايش فروش، به شما کمک خواهد کرد تا در راه اندازي و مديريت يک فروشگاه موفق، گام هاي موثري برداريد.

  1. مقدمه استندهاي فروشگاهي يکي از مهمترين عواملي هستند که تاثير مستقيمي بر روي عملکرد فروشگاه و تجارت شما دارند. اين سازههاي معماري و طراحي شده به منظور نمايش و عرضه محصولات، جلب توجه مشتريان، افزايش ترافيک فروشگاه و در نهايت، افزايش فروش ساخته ميشوند.
  2. انواع استندهاي فروشگاهي استندهاي فروشگاهي به انواع مختلفي تقسيم ميشوند. اين انواع شامل:

الف) استندهاي نمايشي: اين نوع استندها به منظور نمايش محصولات به مشتريان و جلب توجه آنها طراحي ميشوند. مثلاً استندهاي نمايشي براي لباسها، کفشها، يا محصولات الکترونيکي.

ب) استندهاي تبليغاتي: اين نوع استندها معمولاً شامل تبليغات و پوسترهاي تبليغاتي هستند که براي اطلاعرساني به مشتريان و جلب توجه آنها استفاده ميشوند.

ج) استندهاي تخفيف و پيشنهاد ويژه: اين نوع استندها به منظور نمايش تخفيفها، پيشنهادهاي ويژه و محصولات با قيمتهاي ويژه طراحي ميشوند. اين استندها معمولاً مشتريان را به خريد و استفاده از تخفيفها ترغيب ميکنند.

  1. نقش استندهاي فروشگاهي استندهاي فروشگاهي نقشهاي متعددي در تجارت ايفا ميکنند:

الف) جلب توجه: استندها با طراحي و نمايش مناسب، توجه مشتريان را جلب ميکنند و آنها را به ورود به فروشگاه ترغيب ميکنند.

ب) نمايش محصولات: استندهاي نمايشي به شما اجازه ميدهند محصولات خود را به شکل جذاب و ديدني به مشتريان نمايش دهيد.

ج) تبليغات و اطلاعرساني: استندهاي تبليغاتي اطلاعات مهم و تخفيفها را به مشتريان منتقل ميکنند و نقش اساسي در افزايش آگاهي مشتريان از محصولات شما دارند.

د) افزايش فروش: استفاده بهينه از استندهاي تخفيف و پيشنهاد ويژه ميتواند به افزايش فروش شما کمک کند.

  1. طراحي استندهاي فروشگاهي طراحي استندهاي فروشگاهي بايد با دقت و توجه به نيازهاي مشتريان و نوع محصولات شما انجام شود. عواملي نظير ابعاد، رنگ، نورپردازي، و ترتيب قرارگيري محصولات بايد به دقت مورد بررسي قرار گيرند.
  2. نگهداري و بهروزرساني استندهاي فروشگاهي بايد به صورت دورهاي نگهداري و بهروزرساني شوند. اين اقدام به حفظ نظم و تازگي استندها و همچنين جلب توجه مشتريان کمک ميکند.
  3. نتيجهگيري استندهاي فروشگاهي نقش بسيار مهمي در جذب مشتريان و افزايش فروش دارند. بنابراين، طراحي، مديريت و بهروزرساني بهينه استندهاي فروشگاهي ميتواند به توسعه تجارت شما کمک کند و نقش بسيار مهمي در رقابت با ساير فروشگاهها داشته باشد.

در نهايت، در دنياي رقابتي تجارت، استندهاي فروشگاهي به عنوان يکي از ابزارهاي کلان شما براي ترقي تجارت خود بايد با دقت و حرفهاي طراحي و مديريت شوند.

بازدید : 15
چهارشنبه 29 شهريور 1402 زمان : 20:10

شرايط خريد ملک در قبرس شمالي‌+ قيمت

t902664_f7.jpg

يکي از محبوب‌ترين و سودآورترين روش‌هاي مهاجرت به قبرس شمالي، خريد ملک در اين کشور است. از طريق خريد ملک در قبرس شمالي، مي‌توانيد اقامت اين کشور را براي خود و خانواده‌تان دريافت کنيد.

گرچه خريد ملک در قبرس شمالي، فاقد پيچيدگي‌ها و مراحل اداري سخت است، اما توصيه مي‌کنيم بدون کمک گرفتن از مشاوران حرفه‌اي در اين زمينه، اقدامي نکنيد.

به طور مثال، املاک در قبرس شمالي، داراي اسناد مختلفي هستند؛ که برخي از آن‌ها مناسب خريد براي سکونت و مصارف شخصي نيستند.

در اين مقاله به طور مفصل به بحث خريد ملک در قبرس شمالي مي‌پردازيم.

درباره قبرس

جزيره‌ي قبرس، سومين جزيره‌ي بزرگ در حوزه‌ي درياي مديترانه است. اين کشور در همسايگي کشورهاي يونان و ترکيه قرار دارد. به دليل موقعيت خوب جغرافيايي که قبرس شمالي در آن قرار دارد، مورد گزند اقوام مختلف و قدرتمندان جهان قرار گرفت.

در پي اختلافات و در ادامه جنگي که بين ترک تبارها و يوناني تبارها در قبرس به وجود آمد، اين کشور به دو بخش قبرس شمالي و قبرس جنوبي تقسيم شد.

قبرس شمالي تحت قيوميت ترکيه و قبرس جنوبي توسط يونانيان اداره مي‌شود. پايتخت قبرس که شهر نيکوزيا بود، به دو نيم تقسيم و امروزه به پايتخت دو تکه در جهان معروف است.

نيکوزياي شمالي ( لفکوشا ) در قبرس شمالي و نيکوزياي جنوبي در قبرس جنوبي، پايتخت هستند.

زبان رسمي مردم در قبرس شمالي ترکي استانبولي است؛ اما به دليل حضور توريست‌ها، دانشجويان بين المللي، بازرگانان و ... زبان انگليسي و آلماني نيز در اين کشور بسيار رايج است؛ تا جايي که براي برخي مشاغل تسلط به دو زبان ترکي و انگليسي الزامي است.

واحد پولي رايج در قبرس ترک ( شمالي ) لير ترکيه است؛ اما در برخي مسائل مانند پرداخت شهريه دانشگاه، خريد ملک در قبرس شمالي و ... از دلار، پوند و يورو نيز استفاده مي‌کنند.

گرچه مردم قبرس شمالي اکثرا مسلمان هستند، اما معتقدند که دين هر کسي در قلب اوست و براي افرادي که غير مسلمان هستند، مشکلي ايجاد نمي‌کنند.

شرايط خريد ملک در قبرس شمالي

اولين و مهم‌ترين قانون براي خريد ملک در قبرس شمالي اين است که اگر شخص خريدار، داراي سوء سابقه کيفري در هر کشوري باشد، اجازه‌ي خريد ملک در اين کشور را نخواهد داشت.

در اولين قدم براي خريد ملک در قبرس شمالي، بايد درخواست خود را به انجمن شهرداري قبرس شمالي ارائه دهيد. پروسه‌ي موافقت با درخواست خريد ملک از سوي انجمن شهرداري، حدود 6 ماه زمان خواهد ‌برد.

هر شخص و يا زوج، فقط مي‌توانند يک خانه بخرند. اين به معناي آن است که اجازه‌ي خريد چند خانه را باهم ندارند. خانه‌ي خريداري شده، حداکثر مي‌تواند 1338 متر مربع باشد.

نکته اينجاست که اگر صاحب ملک يک فرد غير قبرسي يا ترکي ( خارجي ) باشد، محدوديتي براي اندازه‌ي ملک مورد معامله نداريد.

انجام آزمايشات مورد تاييد کشور قبرس شمالي و گرفتن گواهي سلامت کامل جسمي براي خريد ملک در قبرس شمالي الزامي است.

مزاياي خريد ملک در قبرس شمالي

برخي از مزاياي خريد ملک در قبرس شمالي به شرح زير است:

  • امنيت بالا و پايين بودن نرخ جرم و جنايت
  • امکان خريد اقساطي ملک ( يک سوم پيش پرداخت و مابقي طي اقساط بلند مدت بدون بهره )
  • خريد با پوند انگلستان
  • امکان اخذ اقامت موقت و دائم با خريد ملک در قبرس شمالي براي شما و اعضا خانواده‌تان
  • پايين بودن نرخ بيکاري، ماليات و تورم
  • امکان اخذ شهروندي قبرس شمالي
  • امکان تحصيل رايگان فرزندان
  • ارزش ملک به صورت سالانه افزايش مي‌يابد.

موارد مذکور، تعداد محدودي از مزاياي زندگي در قبرس شمالي است. هر فرد با توجه به هدفي که براي آن به قبرس شمالي مهاجرت کرده، مزاياي خاصي را برمي‌شمارد.

مراحل خريد ملک در قبرس شمالي

براي خريد ملک در قبرس شمالي، گذراندن مراحل زير الزامي است:

انتخاب ملک

در اولين مرحله، لازم است که در بين خانه‌هاي موجود، خانه‌اي را انتخاب کنيد، که لازم براي شما داشته باشد. يعني اينکه قيمت، متراژ، امکانات و ... متناسب با نياز شما باشد. در اين مرحله مي‌توانيد از مشاوران حرفه‌اي در زمينه‌ي خريد ملک در قبرس شمالي راهنمايي بگيريد.

پيش پرداخت

پس از اينکه خانه را انتخاب کرديد، با فروشنده وارد مذاکره خواهيد شد. اگر به توافق رسيديد، بايد بين 1000 تا 2 هزار پوند از مبلغ ملک را به فروشنده به عنوان بيعانه بپردازيد تا او خانه را به شخص ديگري نفروشد.

بررسي ملک

اکنون بايد وضعيت ملک را چک کنيد. منظور از وضعيت، بررسي وام، قرض، بدهي و ... ملک است. توصيه مي‌کنيم که در اين مرحله حتما از وکلاي خبره و معتمد کمک بگيريد. چنانچه در هر يک از اين موارد مشکلي وجود داشته باشد، پيش پرداخت فورا به شما بازگردانده مي‌شود و قرارداد فسخ است.

تنظيم قرارداد

پس از اينکه با فروشنده به توافق رسيديد، قراردادي به زبان انگليسي که نياز به امضا دو شاهد دارد، را امضا مي‌کنيد.

مجوز خريد

اگر شما ترک قبرسي نيستيد، بايد براي دريافت مجوز انتقال سند مالکيت اقدام کنيد. اين مجوز توسط انجمن شهرداري قبرس شمالي صادر مي‌شود و هزينه‌ي آن بين 200 الي هزار پوند است.

انتقال سند مالکيت

پس از دريافت مجور انتقال مالکيت، شما و فروشنده ماليات انتقال را پرداخت کرده و سپس فروشنده در اداره‌ي ثبت اسناد، مالکيت ملک را به شما منتقل مي‌کند.

هزينه خريد ملک در قبرس شمالي

اکثر پروژه‌هاي ساختمان سازي در قبرس شمالي، اين امکان را فراهم کرده‌اند، که بتوانيد به صورت اقساطي ملک خود را خريداري کنيد. به همين منظور لازم است که حداقل سي درصد از کل مبلغ ملک را در هنگام عقد قرارداد بپردازيد. الباقي مبلغ ملک را در اقساط بلند مدت بدون بهره، پرداخت خواهيد کرد.

قيمت املاک در قبرس شمالي، به نسبت ساير کشورها با همين موقعيت، شرايط و امکانات بسيار کمتر است.

قيمت ملک در شهرهاي مختلف، با يکديگر فرق دارند. مثلا در نيکوزيا ( پايتخت ) قيمت هر متر مربع ملک 1771 يورو، در فاماگوستا 1019 يورو و در گيرنه 918 يورو است.

قيمت املاک آپارتماني در مناطق ساحلي از حدود 20 هزار پوند و ويلاها از 62 هزار پوند شروع مي‌شود. آپارتمان و پنت‌هاوس‌هاي لوکس هم با حداکثر قيمت 200 هزار پوند در قبرس شمالي وجود دارند.

مدارک خريد ملک در قبرس شمالي

ارائه‌ي مواردي که در ادامه به آن‌ها اشاره مي‌کنيم، براي خريد ملک در قبرس شمالي لازم است:

  • ارائه‌ي شناسنامهي تمام اعضاي خانواده
  • ترجمهي سند ازدواج ( در صورت تاهل )
  • اصل گذرنامه و کپي تمام صفحات آن
  • ارائه‌ي سند ملک ( اگر ملک ديگري در قبرس شمالي به نام شما است )
  • قراردادهاي فروش ملک اصل و کپي ( اگر قبلا در قبرس شمالي خانه‌اي فروخته‌ايد )
  • قراردادهاي اجاره اصل و کپي ( اگر اکنون در ملکي اجاره‌اي در قبرس شمالي زندگي مي‌کنيد )
  • 6 عدد تمبر به زبان ترکي
  • برگه گواهي عدم سو پيشينه

بازدید : 19
چهارشنبه 8 شهريور 1402 زمان : 4:13

،

با خريد لگو سيتي مجموعه کاملي از ساختمان هاي موجود در يک شهر واقعي را براي فرزندتان آماده کرده ايد. با استفاده از سري لگو سيتي، کودکان ياد مي گيرند که با ديگران ارتباط برقرار کنند و با دوستان خود معاشرت کنند. آنها با استفاده از مدل هاي مختلف اسباب بازي لگو سيتي مانند: لگو بيمارستان، لگو آتش نشاني، ايستگاه پليس و غيره، مي توانند با ساختمان هاي مختلف در شهرها آشنا شوند.

والدين گرامي براي خريد لگو سيتي اصل و با کيفيت مي توانيد به سايت بارلي توي که مرکز فروش اسباب بازي لگو سيتي در ايران محسوب مي شود مراجعه نماييد. براي اطلاعات بيشتر در مورد قيمت اسباب بازي هاي لگو سيتي و به عنوان راهنماي نهايي شما براي خريد لگو در کشور با ما همراه باشيد.

قيمت لگو سيتي

يکي از اصلي ترين عواملي که در قيمت اسباب بازي هاي لگو سيتي تاثير زيادي دارد، اصالت آن است. لگوهاي سيتي تقلبي ظاهري شبيه به لگوهاي اصلي دارند، اما کيفيت ساخت آنها بسيار پايين است و حتي ممکن است به دليل مواد بي کيفيتي که در ساخت آنها استفاده شده، بازي با آنها براي کودکان شما مضر باشد. استفاده از مواد اوليه بي کيفيت در ساخت لگو سيتي فيک باعث مي شود قطعات آن به خوبي به هم نچسبند و پس از مدت کوتاهي شکسته شوند. يکي ديگر از عوامل موثر بر هزينه لگو‌ سيتي ممکن است اندازه و تعداد قطعات لگو در اين سري باشد. هنگام خريد لگو سيتي حتما به موارد ذکر شده توجه کنيد تا اسباب بازي باکيفيت و مناسبي را در اختيار کودکان خود قرار دهيد.

بازي لگو سيتي

يکي از جالب ترين مدل هاي اسباب بازي لگو، اسباب بازي لگو سيتي است. اين لگوها در انواع مدل ها و محصولات توليد و عرضه مي شوند. کسب و کار اينترنتي امکان خريد اسباب بازي لگو سيتي را در هر نقطه از کشور براي شما فراهم کرده است. وجود سايت هاي متنوع براي خريد انواع مدل هاي لگو سيتي مزيت مهمي است و مي توانيد با چند کليک ساده آن ها را در منزل و در هر شرايطي خريداري کنيد.

در فرآيند خريد اينترنتي لگو سيتي مي توانيد تمامي مدل هاي اسباب بازي لگو سيتي را مشاهده کرده و قيمت هر کدام را با هم مقايسه کنيد. مي توانيد اين لگو را به همراه فرزندتان خريداري کنيد تا او مناسب ترين اسباب بازي هاي لگو سيتي را براي خود انتخاب کند. در خريد آنلاين حتي ممکن است با تخفيف مواجه شويد و چند مدل لگو اصل را با قيمت هاي عالي خريداري کنيد.

اگر قصد خريد لگو سيتي اورجينال را داريد بايد بگوييم که لگو سيتي با جزئيات دقيق طراحي شده و هر کدام فوق العاده شيک هستند پس طبيعي است که قيمت اين محصولات بالاتر از مدل هاي تقلبي آنها باشد. از طرفي به دليل اينکه لگوهاي ساخت برندهاي خارجي از کيفيت بالاتري برخوردار هستند، قيمت بيشتري نسبت به برندهاي چيني خواهند داشت.

فروش بالاي لگو سيتي اين فرصت را براي بسياري از فروشندگان ايجاد کرده است تا با توجه به اينکه فرآيند خريد به صورت آنلاين انجام مي شود، چند نمونه تقلبي را به جاي نمونه هاي اصلي به مشتريان عرضه کنند. بسياري از والدين قادر به تشخيص اصل يا تقلبي بودن محصولات نيستند و پس از مدتي متوجه مي شوند که لگوهاي سيتيي خريداري شده از کيفيت پاييني برخوردار هستند.

بازدید : 18
شنبه 4 شهريور 1402 زمان : 8:11

لگو مردعنکبوتي بساز و لذت ببر

لگو مردعنکبوتي يکي از اسباب بازي هايي است که جنبه هاي مختلف ذهن کودک را درگير مي کند و ذهن کودک را به چالش مي کشد، بنابراين علاوه بر سرگرمي و گذراندن وقت مي تواند هوش هيجاني خود را در حين بازي و سرگرمي نيز تقويت کند. لگو اسپايدرمن يکي از اسباب بازي هاي ساختني محبوب و زيبا براي کودکان بالاي 6 سال است. با خريد اسباب بازي لگو مردعنکبوتي مي توانيد به فرزندان خود اجازه دهيد از بازي با آن لذت ببرند.

فروشگاه اينترنتي جو اسباب بازي به عنوان مرجع اصلي خريد لگو در کشور با سالها تجربه و دانش در اين زمينه توانسته است انواع لگوهاي مردعنکبوتي را با کيفيت و تنوع بالا به مشتريان خود عرضه کند. براي مشاهده و بررسي قيمت اسباب بازي هاي لگو مردعنکبوتي مي توانيد به صفحه دسته بندي لگو مردعنکبوتي در فروشگاه اسباب بازي جو مراجعه کنيد.

لگو مردعنکبوتي چيست؟

در زير نکات مهم لگوهاي مردعنکبوتي را براي شما شرح داده ايم. لطفا قبل از خريد لگو مردعنکبوتي به نکات زير توجه کنيد و با ويژگي هاي کلي اين اسباب بازي ها آشنا شويد.

- با توجه به اينکه لگو مردعنکبوتي انواع مختلفي دارد، تعداد قطعات آنها نيز با توجه به مدل آنها متفاوت است. بنابراين هميشه قبل از خريد لگو مردعنکبوتي به تعداد قطعات اسباب بازي لگو مردعنکبوتي توجه کنيد.

- کشور اسباب بازي هاي اصلي لگو مردعنکبوتي دانمارک است. اين اسباب بازي ها توسط شرکت دانمارکي لگو توليد و توسط فروشگاه هاي اينترنتي مختلف در ايران به فروش مي رسد.

- اسباب بازي لگو مردعنکبوتي لگو پسرانه است که عمدتاً براي کودکان بالاي 6 سال مناسب است و همه کودکان بالاي 6 سال، نوجوانان و بزرگسالان مي توانند ساعت ها سرگرم خريد و بازي با لگو مردعنکبوتي باشند.

قيمت لگو مردعنکبوتي

اگر به بازي هاي لگو مردعنکبوتي و گستره وسيع آن علاقه داريد، توصيه مي کنيم هنگام خريد لگو مردعنکبوتي از فروشگاه لگو به ويژگي هايي مانند اصالت، کيفيت، گارانتي و ... توجه کنيد. در ادامه به بررسي دقيق عوامل موثر بر قيمت لگو مردعنکبوتي مي پردازيم.

قبل از خريد لگو مردعنکبوتي به لگو توجه ويژه اي داشته باشيد

لگو اسپايدر اصلي با نمونه هاي تقلبي خود بسيار متفاوت است. يکي از تفاوت هاي اصلي، کيفيت قطعات لگو اصلي مرد عنکبوتي است. از آنجايي که تعداد قطعات در لگوهاي مردعنکبوتي بسيار زياد است و بچه ها اغلب با آن ها بازي مي کنند، اگر ساخت لگو مردعنکبوتي کيفيت خوبي نداشته باشد، قطعا پس از گذشت زمان و استفاده مکرر آسيب مي بيند. پس در خريد لگو مردعنکبوتي به اصل بودن آن دقت زيادي داشته باشيد.

قبل از خريد اسباب بازي لگو مردعنکبوتي به کيفيت قطعات آن توجه کنيد

هنگام خريد لگو مردعنکبوتي بايد به کيفيت قطعات لگو توجه کرد. زيرا اين اسباب بازي ها براي کودکان طراحي شده اند و پس از استفاده هاي زياد ممکن است آسيب ببينند. خريد يک اسباب بازي لگو مردعنکبوتي با کيفيت خوب مي تواند در هزينه شما صرفه جويي کند. بنابراين توصيه مي کنيم اگر مي خواهيد لگو مردعنکبوتي ارزان و با کيفيت خود را خريداري کنيد، از مراکز مورد اعتماد داراي علامت الکترونيکي خريد کنيد.

قبل از خريد لگو مردعنکبوتي مراقب گارانتي آن باشيد

نکته ديگري که قبل از خريد لگو مردعنکبوتي بايد به آن توجه کرد گارانتي محصول است. هر لگو مردعنکبوتيي که مي‌خريد بايد با ضمانت تعويض همراه باشد، بنابراين در صورت آسيب ديدگي يا نبودن آن‌ها همانطور که در صفحه محصول توضيح داده شده است، مي‌توانيد به راحتي آنها را برگردانيد.

يک لگو مردعنکبوتي ارزان بخريد

يکي ديگر از لگوهاي شناخته شده و محبوب در بين کودکان، لگوهاي مرد عنکبوتي است. مرد عنکبوتي به عنوان يکي از محبوب ترين قهرمانان در بين کودکان و نوجوانان شناخته مي شود. اين امر باعث مي شود بسياري از والدين لگو مردعنکبوتي ارزان را خريداري کنند. لگو مردعنکبوتي در اشکال و اندازه هاي مختلف براي تمامي سنين طراحي و عرضه شده است. با توجه به محبوبيت اين شخصيت، انتظار مي رود لگو مردعنکبوتي قيمت بالاتري نسبت به لگوهاي معمولي داشته باشد.

بسياري از برندهاي چيني مدل هاي لگو مرد عنکبوتي را ارزان عرضه مي کنند اما بايد بدانيد که اين گونه لگوها کيفيت بالايي ندارند و پس از مدتي استفاده از آن ها برخي از قطعات آن جدا مي شود و به همين دليل بهتر است. لگوهاي مرد عنکبوتي از برندهاي کشورهاي ديگر. از آنجايي که ست هاي لگو مردعنکبوتي در شکل ها و اندازه هاي مختلف توليد و عرضه مي شوند، قطعا مي توانيد لگوهاي مردعنکبوتي ارزان قيمت را در بين آنها پيدا کنيد.

مرد عنکبوتي لگو اصلي

خريد لگو مردعنکبوتي اصلي ضروري است. دليل اين امر اين است که فرزندان شما بخشي از وقت خود را صرف بازي با اين بلوک ها مي کنند و اگر اين بلوک ها بي کيفيت و تقلبي باشند پس از مدتي آسيب مي بينند. از آنجايي که لگوهاي مرد عنکبوتي طرفداران زيادي دارند و با فروش خوبي همراه هستند، بسياري از توليدکنندگان لگوهاي مرد عنکبوتي تقلبي مي سازند و به جاي لگوهاي مرد عنکبوتي اصلي به مشتريان مي فروشند.

بسياري از والدين نمي توانند تقلبي بودن اين محصولات را تشخيص دهند و پس از مدتي متوجه مي شوند که اين محصولات بي کيفيت هستند. بنابراين اهميت خريد از فروشگاه معتبري که لگو مردعنکبوتي اورجينال را حمل مي کند در اين امر بديهي است.

فروش لگو مردعنکبوتي

امروزه مي توانيد وب سايت ها و فروشگاه هاي زيادي را در زمينه فروش لگوهاي مرد عنکبوتي در فضاي مجازي بيابيد. فروشگاه اينترنتي فروش لگو اسپايدر بايد لگو را با بهترين کيفيت به مشتريان خود ارائه دهد تا پس از مدتي افراد ديگر نيازي به خريد لگوهاي مرد عنکبوتي نداشته باشند. همچنين مجموعه مورد نياز بايد از پشتيباني مناسبي برخوردار باشد تا افراد در صورت داشتن هرگونه مشکل و يا سوالي در مورد محصولات، آن را پيگيري کنند.

بازدید : 13
چهارشنبه 28 تير 1402 زمان : 10:51

در این مقاله به بررسی اصول خط کشی پارکینگ می پردازیم. ما خواهیم دانست که خطکشی پارکینگ چیست و چرا مهم است.

خط کشی روسازی چیست؟

v1_e3o.jpg

به زبان ساده، خط کشی روسازی به معنای رنگ آمیزی خطوط روی یک پارکینگ، جاده، یا سایر سطوح آسفالت/بتنی است، تا مردم بدانند کجا بروند و چه کاری انجام دهند.

کار خط کشی پارکینگ ممکن است شامل نصب ایستگاه های چرخ و ستون های ایمنی و همچنین رنگ آمیزی خطوط باشد.

تجهیزات مورد استفاده برای خط کشی روسازی:

نیازی به گفتن نیست، در حالی که می توان از یک غلتک رنگ ساده برای خطوط استفاده کرد، متخصصان تمام این خطوط را با دست رنگ نمی کنند!

ماشین‌هایی وجود دارد که متخصصان برای انجام خط‌کشی روسازی از آن‌ها استفاده می‌کنند. این ماشین‌ها از ساده تا پیچیده هستند و کار سریع‌تر و دقیق‌تری نسبت به نقاشی دستی انجام می‌دهند.

خط کشی در پارکینگ های تجاری:

خط کشی در پارکینگ ها برای حفظ جریان ترافیک سازمان یافته در پارکینگ ضروری است، اما می توانند محو شوند. و خطوط محو شده به سختی دیده می شوند، در حالی که نوارهای نصب شده در فاصله نادرست می توانند جریان زمین شما را مختل کنند که همچنین می تواند برای ترافیک خطرناک باشد.

خط کشی مناسب در پارکینگ ها:

استفاده از رنگ مناسب هنگام تغییر مسیر پارکینگ ضروری است. رنگ باید روشن و بادوام باشد. معمولاً از رنگ‌های اکریلیک مبتنی بر آب استفاده می‌شود، اما محصولات به اشکال مختلف دیگری نیز عرضه می‌شوند. با این حال، انتخاب رنگ تنها بخشی از فرآیند خط کشی پارکینگ است. اطمینان از اینکه پارکینگ شما از فاصله مناسبی برخوردار است به همان اندازه مهم است که مطمئن شوید رنگ قابل مشاهده است.

رانندگان و عابران پیاده به طور یکسان برای راهنمایی و موقعیت یابی به شدت به علائم پارکینگ متکی هستند. اگر خط‌ها منسجم نیستند، افراد ممکن است در مورد اینکه کجا پارک کنند یا کجا می‌توانند با خیال راحت راه بروند گیج شوند. این می تواند منجر به تصادف، پارک غیرقانونی در مناطق آتش سوزی و مسدود شدن راه های ورودی شود. اگر رنگ آمیزی خطوط پارکینگ نادرست است، باید بلافاصله رنگ آمیزی و اصلاح شود تا با مقررات محلی مطابقت داشته باشد. به هر حال، به عنوان یک مالک ملک، اگر علامت گذاری پارکینگ شما مشخص نباشد، می توانید در قبال هر حادثه ای که رخ می دهد مسئول شناخته شوید!

مزایای خط کشی

ایمنی:

ایمنی دلیل شماره 1 است که چرا همه پارکینگ ها به علامت و علامت نیاز دارند. به عنوان مالک پارکینگ، شما باید خطوط پارکینگ خود را حفظ کنید تا جریان ترافیک ایمن برای وسایل نقلیه و عابران پیاده فراهم شود.

فراتر از الزامات قانونی:

به عنوان مالک پارکینگ، شما ملزم به پیروی از دستورالعمل های علامت گذاری پارکینگ هستید که توسط شهرداری خود تعیین شده است. این دستورالعمل‌ها به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که رانندگان و عابران پیاده وقتی در ملک شما هستند، مکان امنی برای پیاده‌روی/پارک در اختیار داشته باشند.

جریان ترافیک وسایل نقلیه و عابر پیاده:

داشتن خطوط واضح و قابل مشاهده پارکینگ، و نمادها (فلش ها، معلولیت، عدم پارک و غیره) برای جریان ترافیک کارآمد وسیله نقلیه و عابران پیاده ضروری است. داشتن علامت‌گذاری برای دنبال کردن، جریان ترافیک را بهبود می‌بخشد و سردرگمی را در موارد زیر به حداقل می‌رساند:

  • جایی که وسایل نقلیه باید توقف کنند
  • جایی که عابران میتوانند پیاده راه روند
  • از چه مناطقی باید اجتناب کرد
  • چه کسی حق تقدم دارد
  • جایی که وسایل نقلیه می توانند پارک کنند

کارایی پارکینگ:

یک پارکینگ با چیدمان خوب، کارایی نحوه استفاده از متراژ پارکینگ شما را به حداکثر می رساند. مطمئن شوید که جایگاه های پارکینگ شما به اندازه و به درستی چیده شده اند. این اطمینان حاصل می کند که در دسترس ترین فضاهای پارکینگ را برای زمین خود فراهم می کنید، در حالی که دستورالعمل های اندازه و نیازهای مشتری خود را نیز رعایت می کنید.

راحتی و رضایت مشتری:

با زنده نگه داشتن خطوط پارکینگ خود به مشتریان خود نشان دهید که به آنها اهمیت می دهید. وقتی خط‌کشی پارکینگ شما کسل کننده و کم رنگ به نظر می رسند، این تصور را ایجاد می کند که به ظاهر ملک خود افتخار نمی کنید. با حفظ خط خود، به مشتریان خود نشان می دهد که به آنها اهمیت می دهید.

گروه تولیدی آرن پارکینگ با ارائه خدمات تجهیزات پارکینگی در خدمت شما عزیزان می باشد.

با ما تماس بگیرید:

تلفن شرکت:02166916779

تلفن تماس:09197371866-09197371867

نشانی :تهران ، ستارخان به سمت صادقیه ، خیابان سازمان آب ، پلاک ۱۶۷

بازدید : 11
جمعه 23 تير 1402 زمان : 12:53

بيمه ثالث کوتاه مدت

بيمه شخص ثالث کوتاه مدت يکي از نوع‌هاي بيمه شخص ثالث است که در آن مدت زمان پوشش بيمه‌اي کمتر از يک سال، بين ? تا ??? روز تعيين مي‌شود. اين نوع بيمه، خسارات جاني و مالي وارد شده به اشخاص ثالث، خسارات جاني وارد شده به راننده و پوشش حوادث راننده را پوشش مي‌دهد.

بنابراين، اگر شما به دنبال يک پوشش بيمه‌اي کوتاه مدت هستيد، بيمه شخص ثالث کوتاه مدت يکي از گزينه‌هاي مناسب براي شماست. با اين حال، قبل از خريد بيمه کوتاه مدت شخص ثالث، بهتر است با مزايا و معايب آن آشنا شويد.

x7_kzb5.jpg

مزاياي بيمه شخص ثالث کوتاه مدت

يکي از مزاياي بيمه شخص ثالث کوتاه مدت، هزينه کمتر آن نسبت به بيمه شخص ثالث يک ساله است. اين نوع بيمه، براي افرادي که توانايي مالي کمي در آن لحظه دارند، بهترين گزينه براي خريد است. همچنين، براي آن‌هايي که قصد فروش خودرو يا موتور خود را دارند و ديگر نمي‌خواهند، مدل ديگري را خريداري کنند، خريد اين مدل پيشنهاد مي‌شود.

علاوه بر اين، بيمه شخص ثالث کوتاه مدت يک گزينه مناسب براي افرادي است که به طور موقت خودرويي را به اجاره مي‌دهند. در اين صورت، خريد بيمه شخص ثالث کوتاه مدت براي پوشش خسارات وارده به اشخاص ثالث و راننده، ضروري است.

معايب بيمه شخص ثالث کوتاه مدت

يکي از معايب بيمه شخص ثالث کوتاه مدت، پوشش کمتر آن نسبت به بيمه شخص ثالث يک ساله است. اين نوع بيمه، فقط براي مدت زمان مشخصي (بين ? تا ??? روز) اعتبار دارد و پس از آن منقضي مي‌شود، بنابراين در صورتي که پوشش بيشتري براي خودروي خود مي‌خواهيد، بيمه شخص ثالث يک ساله را انتخاب کنيد.

همچنين، هميشه قيمت بيمه شخص ثالث کوتاه مدت کمتر از يک ساله نيست. در مواقعي که طرف جريمه ديرکار کرده و در نتيجه نياز به تمديد بيمه دارد، قيمت پرداختي براي تمديد بيمه شخص ثالث کوتاه مدت بيشتر خواهد بود. بنابراين، در اين موارد، بيمه شخص ثالث يک ساله ممکن است ارزشمندتر باشد.

در نهايت، براي انتخاب بيمه شخص ثالث کوتاه مدت يا بيمه شخص ثالث يک ساله، بايد نيازهاي خود را مورد بررسي قرار داده و با توجه به مزايا و معايب هر گزينه، تصميم گيري کنيد. همچنين، بهتر است با مشاوران بيمه صحبت کنيد و اطلاعات لازم را در مورد پوشش‌هاي مختلف بيمه‌اي بدست آوريد.

لينک‌هاي مفيد مرتبط با اين موضوع:

خريد بيمه ثالث ايران

بيمه ثالث ايران قيمت

قيمت بيمه شخص ثالث ايران

استعلام بيمه شخص ثالث ايران

بازدید : 12
جمعه 16 تير 1402 زمان : 17:28

رم سرور

رم سرور hp را در نگاه اول مي توانيم حافظه موقت بخوانيم اما با پيشرفت روز افزون فناوري و تکنولوژي مي توان رم هاي را در اختيار داشت که از نوع حافظه هاي پايدار باشند. جالب است بدانيد رم ها نيز داراي نسل توليد مختلفي هستند که در نظر سرعت و زمان انتقال داده با يک ديگر تفاوت چشمگيري دارند.

زماني که يک سرور را خريداري کرده ايد، به طور حتم به قطعات جانبي براي ارتقا آن نيازمنديد. يکي از آن قطعات، رم است. رم سرور hp محلي براي نگه داشتن اطلاعات و داده هاي سرور مي باشد. رم هاي سرور انواع مختلفي دارند اما مهمترين نکته در خريد رم سرور hp، توجه به سازگاري آن با نسل هاي مختلف سرورهاست.

اگر شما هم سرور قصد خريد رم سرور hp داريد، در ادامه با ما همراه باشيد.

انواع رم سرور hp G9

بسياري از رم هاي سرور با G9 سازگاري دارند. از بهترين رم هاي G9 موجود در بازار مي توان به موارد زير اشاره کرد:

  1. رم سرور hp 16GB 2400

اين رم داراي ظرفيت 16 گيگابايت با تکنولوژي DDR4 مي باشد. اين نوع رم ها نسبت به نسل هاي قبلي خود يعني DDR3 و DDR2 سرعت بالا و انتقال بهتر داده ها را به همراه دارند. نوع سيگنال پردازشي رم Registered است که کوچک ترين مزيت آن تقويت سيگنال ها و همگام سازي آن ها است. سرعت فرکانس اين رم 2400 مگاهرتز است که يک سرعت فوق العاده براي کاربران محسوب مي شود. اين رم از نوع کم مصرف هاست و ولتاژ مصرفي آن 1.2 ولت مي باشد.

  1. رم سرور hp 32GB 2133

مانند رم سرور hp قبلي از تکنولوژي DDR4 بهره مي برد و داراي 32 گيگابايت ظرفيت است. اين نوع رم ها از امکان Smart memory استفاده مي کند که مي توان از اين سري در سرورهاي نوع ProLiant نيز بهره برد. رم سرور hp 32 GB 2133 از تکنولوژي DDR4 بهره مي برد که سرعت انتقال بالاتري دارد. سرعت فرکانس 2133 مگاهرتز است که ميزان حداکثري در سرعت را دارد.

از پيکربندي ECC براي تشخيص و اصلاح خطا بهره برده و با طرح استاندارد DIMM، 288 پين دارد که با سيستم هايي که از حافظه DIMM DDR4 استفاده مي کنند، سازگاري دارد.

  1. رم سرور hp 64 GB 2400

اين رم سرور hp با 64 گيگابايت ظرفيت حافظه و فرم فاکتور LRDIMM در دسترس است. سرعت فرکانس اين رم 2400 مگاهرتز مي باشد و از تکنولوژي DDR4 بهره مند است. با پردازنده هاي Intel xeon E5-2600 v1 ,v2 سازگاري دارد. اين رم در مقايسه با رم قبلي، عملکرد بالاتري دارد. 23% توان بيشتري نسبت به 2133 دارد، تا 33% بهبود عملکرد حافظه در آن مشاهده مي شود و حداکثر ظرفيت حافظه را تا 100% بالا برده است.

خريد رم سرور hp64 گيگابايت 2400، به افرادي که کارهاي سنگين انجام مي دهند، پيشنهاد مي شود.

  1. رم سرور hp 32 GB 2400

اين رم داراي 32 گيگابايت حافظه و از نوع رم هاي DDR4 است. سرعت فرکانس آن 2400 مگاهرتز و از پيکربندي ECC استفاده مي کند. ECC براي تشخيص و اصاح خطا به کار مي رود. اين رم از نوع Smart memory است که توسط شرکت HPE تست و عرضه شده است. رم 16 GB 2400 با سرورهاي نسل 9 و 10 HP سازگاري دارد.

c5_jb75.jpg

انواع رم سرور hp

  • انواع رم سرور hp از نظر نسل توليد مي توان گفت به ddr، ddr2، ddr3 و ddr4 تقسيم بندي مي شوند.
  • انواع رم سرور hp از نظر فرکانس ها را مي توان گفت: 1066، 1333، 1866، 1600، 2133، 2400، 2666 و 2933 هستند که کاربرد آن ها و همخواني آنها با پردازنده را در زير شرح مي دهيم.
  • انواع رم سرور hp از نظر حجم به ترتيب: 4GB، 8GB، 16GB، 32GB، 64GB، 128GB، 256GB هستند که در زير با اينکه در چه سرور هايي کاربرد دارند مي پردازيم.
  • انواع رم سرور HP از نظر مدل آنها عبارتند از: DIMM، LRDIMM، RDIMM، UDIMM، HDIMM، NVDIMM، Persistent Memory که هر کدوم در نوع خود خارق العاده هستند.

چه رم هاي مناسب با سرور شما است؟

  • سرور DL360/DL380 G8 اغلب از ظرفيت هاي 16GB و 32GB استفاده مي کنند و فرکانس هاي آن ها طبق فرکانس هاي معرفي شده در بالا از 1066 تا 1866 را مي توانند پشتيباني کنند. نا گفته نماند که اين رم ها از نوع DDR3 هستند.
  • سرور DL360/DL380 G9 نيز از ظرفيت هاي 16GB و 32GB استفاده مي کند و فرکانس هاي رم هاي اين سرور 2133 و 2400 هستند و اين نوع سرور ها رم هاي DDR4 پشتيباني مي کنند.
  • سرور DL360/DL380 G10 رم هايي با ظرفيت هاي 64GB، 128GB و 256GB را پشتيباني مي کند. از طرفي ديگر بايد گفت فرکانس هاي اين رم ها تا 2666 و 2933 مي رسد که اعداد قابل ملاحظه اي است. اين نوع سرور ها از رم هاي DDR4 پشتيباني مي کنند.

سازگاري رم با cpu

پردازنده با توجه به رم انتخاب شده مانند cpu سرور، ميتواند سرعت پردازش خود را بالا ببرد در نتيجه رم را مي توان نيرويي کمکي دانست تا عمليات محاسبات به نحوه احسنت اعمال شود.

  • پردازنده هاي سرور نسل 8 و 9 را مي توان گفت Intel Xeon 2600 تا Intel Xeon 2699 و رم هايي از فرکانس 1066 تا 2400 است.
  • پردازنده هاي نسل 10 طلايي از قبيل: Intel Xeon Scalable Gold 6200 و Intel Xeon Scalable Gold 5200 و Intel Xeon Scalable Platinum 8100 و Intel Xeon Scalable Platinum 8200 وIntel Xeon Scalable Silver 4200 و Intel Xeon Scalable Bronze 3100 و Intel Xeon Scalable Bronze 3200 هستند که از رم هاي DDR4 پشتيباني مي کند و از طرفي ديگر بنا به انتخاب از سري پردازنده هاي ذکر شده مي تواند رم با فرکانس هاي 2400، 2666 و 2933 را در کانفيگ سرور HP بکار برد.

منبع: https://tshfidar.com/product-category/server-ram/

بازدید : 13
يکشنبه 11 تير 1402 زمان : 11:05

خريد لگو دخترانه

لگوهاي دخترانه قطعات کوچک و رنگارنگي هستند که کودکان مي توانند آنها را کنار هم قرار دهند تا شخصيت ها يا وسايل مورد علاقه خود را بسازند. اسباب بازي هاي لگو براي دختران از شاهزاده خانم هاي ديزني و ديگر شخصيت هاي محبوب در بين دختران الهام گرفته شده است. بازي با لگو دخترانه براي دختر خانم ها بسيار سرگرم کننده و لذت بخش است، زيرا آنها به راحتي مي توانند شخصيت هاي مورد علاقه خود را با دستان خود بسازند و هر بار که آنها را از بين مي برند، مي توانند آنها را از ابتدا بسازند. اين کار را چندين بار انجام دهيد.

علاوه بر انواع اسباب بازي هاي لگو دخترانه در طرح ها، قيمت ها و مدل هاي مختلف در سايت بارلي توي، اگر پسر داريد و نياز به خريد لگو براي پسر خود داريد، مي توانيد به دسته بندي مناسب مراجعه کنيد. در منوي سايت، لگو مناسب پسرتان را بخريد.

لگو براي دختران چيست؟

لگوهاي دخترانه بامزه و جديد ارائه شده در سايت بارلي توي در واقع اسباب بازي هاي لگو هستند که با توجه به روحيه دختر بچه ها طراحي شده و بر اساس علايق آنها ساخته شده است. بسياري از مردم فکر مي کنند که لگو فقط براي پسران ساخته شده است، بايد به شما بگوييم که اين ايده کاملا اشتباه است و اين اسباب بازي براي پسران و دختران مناسب است. تفاوت آنها در اين است که بازي هاي لگو دخترانه توسط شرکت لگو با در نظر گرفتن نيازهاي آنها طراحي شده است.

اصولاً بچه ها سعي مي کنند از رفتار بزرگترها و عزيزان تقليد کنند. کيف هاي آرايشي لگو و لوازم خانگي نيز بر همين اساس طراحي شده اند. فروشگاه اسباب بازي جو داراي طيف گسترده اي از مدل هاي ساختمان لگو دخترانه است که براي دختران در رنگ ها و سايه هاي متنوع طراحي شده است. لگوهاي دخترانه اين مجموعه نسبت به ساير فروشگاه هاي اينترنتي داراي قيمت مناسب و کيفيت بالاتري هستند.

قيمت لگو دخترانه

فروشگاه بارلي توي ارائه دهنده جذاب ترين مدل هاي لگو در کشور براي دختران و محصولات آن بسيار هيجان انگيز و سرگرم کننده براي دختران است. در اين مجموعه مي توانيد انواع لگوهاي زيبا و جديد دخترانه را با بهترين قيمت تهيه کنيد. قيمت لگوهاي دخترانه اين مجموعه به دليل تنوع محصولات بسيار متغير است و با هر بودجه اي مي توانيد يک لگو دخترانه متناسب با بودجه خود بسازيد.

بيشترين تفاوت قيمت لگو دخترانه مربوط به تعداد قطعات هر يک از محصولات اسباب بازي دخترانه لگو مي باشد. در اين فروشگاه اسباب بازي هاي دخترانه لگو از انواع مختلفي مانند کابين جنگلي لگو، پرنسس لگو، ساختمان شهر لگو، لگو پرنسس، لگو سيندرلا و قهرمانان دختر فيلم ها و سريال هاي کلاسيک ساخته شده است.

خريد آنلاين لگو دخترانه

همانطور که مي دانيد اين روزها کسب و کارهاي زيادي به صورت آنلاين فعاليت مي کنند و محصولات خود را به صورت آنلاين به فروش مي رسانند. اين باعث شده است که بسياري از فروشگاه هاي آنلاين لگو را بفروشند. بنابراين شما از اين فرصت براي خريد آنلاين لگو براي دختران برخوردار هستيد. در واقع خريد آنلاين لگو دخترانه مزاياي زيادي براي شما به همراه خواهد داشت.

مهمتر از همه، شما مجبور نيستيد خانه خود را ترک کنيد و مي توانيد انواع مدل هاي دخترانه لگو را براي دختران زيباي خود تنها با چند کليک ساده خريداري کنيد. علاوه بر اين، خريد آنلاين دخترانه لگو به شما اين امکان را مي دهد که مدل هاي مختلف را بررسي کنيد، قيمت هر کدام را مقايسه کنيد و در نهايت با توجه به ترجيحات فرزندان خود خريد کنيد.

لگو ارزان براي دختران

اگر دختر داريد و او دوست دارد با لگوهاي دخترانه بازي کند، بهتر است اين اسباب بازي ها را براي فرزندتان بخريد. برندهايي مانند لگو که اولين توليد کننده اين اسباب بازي ها هستند، لگوهاي گران تري را نسبت به ساير برندها عرضه مي کنند. اين موضوع باعث شده است که بسياري از والدين توانايي خريد لگوهاي گران قيمت را نداشته باشند و به دنبال لگوهاي ارزان قيمت دخترانه باشند. اگر به دلايلي نمي توانيد لگو دخترانه را از برندهاي معروف بخريد، نگران نباشيد.

لگوهاي دخترانه زيادي با قيمت مناسب در بازار وجود دارد که مطابق با نيازهاي فرزندان شما باشد. به عنوان مثال لگوهاي دخترانه توسط برندهاي چيني با قيمت کمتري نسبت به برندهاي اروپايي ساخته مي شوند. نکته قابل توجه اين است که لگوهاي ارزان قيمت پايين هستند. اين بدان معناست که نبايد انتظار عمر طولاني داشته باشيد. برخي از انواع کفپوش ها ممکن است پس از مدتي آسيب ببينند و بشکنند.

ساختني هاي لگو براي دختران

ساخت لگو دخترانه از انواع اسباب بازي هاي لگو مي باشد. لگوهاي دخترانه بسيار متنوع است و فرزند شما محدوديتي در انتخاب نخواهد داشت. همچنين خريد لگوهاي دخترانه فوايد زيادي براي آنها خواهد داشت. مزيت اصلي استفاده و بازي با آنها اين است که دختر شما براي به دست آوردن شکل نهايي و دلخواه لگو راه هاي مختلفي را امتحان مي کند. اين باعث مي شود او نوآوري کند و راه حل هاي جديدي ايجاد کند.

علاوه بر اين، بازي با لگوهاي دخترانه باعث تمرکز و توجه بيشتر کودکان مي شود. چون تکه هاي آجر را هر بار با احتياط کنار هم مي چينند. آنها با اسباب بازي هاي لگو دخترانه ياد مي گيرند که براي رسيدن به هدف اصلي مراحل مختلفي را طي کنند و بعد از هر شکست نااميد نشوند. علاوه بر اين، اگر او به صورت گروهي با دوستانش بازي کند، مهارت هاي اجتماعي او نيز بهبود مي يابد.

مزاياي بازي کودکان با لگو براي دختران

- بازي لگو يکي از سرگرمي هايي است که کودکان دوست دارند با والدين خود در جمع دوستان يا جمع هاي خانوادگي انجام دهند. در نتيجه بازي هاي گروهي، کودکان کار گروهي را ياد مي گيرند که مهارت بسيار مهمي براي کودکان است.

- افزايش خلاقيت و رشد حفره دهان کودک يکي از مزيت هاي مهم بازي هاي فکري مانند لگو است. لگوهاي دخترانه با شکل ها، رنگ ها و اندازه هاي متنوع خود فضاي نامحدودي را براي ذهن و تخيل کودکان فراهم مي کنند.

- با خريد لگو براي دختر بچه هاي کوچک يا بزرگ و بازي با اين لگوها، بچه ها به حل مشکلات مختلف و تقويت مهارت هاي مختلف فرزندتان تشويق مي شوند.

- خريد آنلاين لگو براي دختران، محيطي ايجاد کنيد که فرزندان خود را تشويق به ايجاد روابط شاد با دوستان ديگر کند. همچنين بازي با لگو يک راه درماني براي از بين بردن استرس و تنش است.

- لگوها به کودکان انگيزه مي دهند تا در همه زمينه ها به تلاش خود ادامه دهند و هرگز تسليم نشوند. باعث ايجاد صبر و تقويت شخصيت کودک مي شود و در عين حال او را براي آينده آماده مي کند.

بازدید : 26
يکشنبه 31 ارديبهشت 1402 زمان : 11:20

روش دريافت اقامت و مهاجرت به کانادا

کانادا يکي از زيباترين و توسعه يافته‌ترين کشورهاست و همين موضوع، افراد زيادي را براي اقامت و مهاجرت به کانادا ترغيب کرده است.

چرا کانادا بهترين کشور براي مهاجرت است؟!

اگر بگوييم کانادا بهترين و مهاجرپذيرترين کشور در جهان است، مبالغه‌اي در کار نيست! وقتي مي‌گوييم مهاجرپذير يعني دولت کانادا از طريق جذب مهاجر باعث پيشرفت و توسعه‌ي بيشتر کشور خود مي‌شود و از طرفي امکانات و فراواني را در اختيار مهاجرانش قرار مي‌دهد تا اقامت کانادا را تبديل به هدف و روياي اشخاصي کند که به هر دليلي به فکر ترک کشور خود هستند.

اگر بخواهيم به طور کلي نتيجه‌گيري از اين مقاله داشته باشيم بايد گفت اگر تمکن مالي کافي براي پوشش هزينه‌هاي اين کشور داشته باشيد، زندگي آرام و مرفه در اين کشور برايتان تضمين شده است و مزاياي اقامت در کانادا آنقدر متعدد و حائز اهميت است که مي‌توان از معايب آن چشم‌پوشي کرد.

روش‌ هاي مهاجرت به کانادا

کانادا سالهاست قصد دارد بخش عظيمي از کمبود جمعيت خود را از طريق جذب مهاجر جبران کند؛ طبق اين برنامه تا چندين سال سياست هاي جذب مهاجر اجرا خواهند شد. نکته ي مثبتي که در اين برنامه ها وجود دارد اين است که شما از هر قشر و گروهي که باشيد رهي براي ورود به کانادا خواهيد يافت؛ البته اگر شرايط و شايستگي‌هاي لازم را داشته باشيد. ليست زير شامل رو‌ش‌هاي مهاجرت به کاناداست که با کليک روي هر کدام، ميتوانيد توضيحات مربوطه را مطالعه کنيد.

مهاجرت کاري به کانادا

مهاجرت کاري به کانادا يک روش مناسب براي مهاجرت است چرا که کانادا به فکر جذب نيروي کار خبره و باتجربه‌ي خارجي از طريق روش‌هاي مختلف و همچنين جذب کارآفرين براي ايجاد اشتغال براي شهروندان کانادايي است. در سه سال آينده کانادا به دنبال جذب بيش از يک ميليون مهاجر است که بالغ بر ???هزار نفر از آن‌ها، از طريق مهاجرت کاري اقدام خواهند کرد؛ با توجه به اين توضيحات تعحب برانگيز نيست اگر بدانيد ? روش‌ مهاجرت کاري به کانادا وجود دارد؛

  • فدرال
  • جاب آفر
  • مهاجرت استاني
  • ويزاي کار بعد از اتمام تحصيل
  • کارآفريني و استارتاپ
  • انتقال درون شرکتي

برخي از شرايط مهم و مشترک اخذ ويزاي کار کانادا در جدول زير آورده شده است؛

همانطور که گفته شد، کانادا در حال حاضر بازار کار خوبي دارد، اما طي يک آمار، موارد زير بيشترين موقعيت‌هاي شغلي باز و بالاترين حقوق را دارند؛

  • مشاغل پزشکي و داروسازي
  • مشاغل مديريتي و MBA
  • مشاغل حوزه فناوري
  • علوم مهندسي
  • مشاغل فني
  • مالي و اداري
  • وکالت و حقوق
  • بازاريابي و ارتباط با مشتري

مهاجرت تحصيلي به کانادا

مهاجرت تحصيلي به کانادا از روش‌هايي است که به ويژه بين دانشجويان ايراني، بسيار محبوب است. رنک علمي بالاي دانشگاه‌هاي کانادا باعث شده تا هر دانشجويي در دنيا، آرزوي تحصيل در کانادا را داشته باشد.

مهاجرت تحصيلي به کانادا، به تنهايي نمي‌تواند تضميني بر اخذ اقامت دائم باشد اما قطعا مقدمه‌ي خوبي براي رسيدن به آن است. مهاجرت تحصيلي اصولا در مقاطع ارشد و دکترا انجام مي‌شود و در هر مقطع نياز به معدل بالاي ?? مقطع قبلي و آيلتس حداقل ? داريد. هزينه تحصيل نيز بسته به مقطع و رشته تحصيلي متفاوت است. اگر مي‌خواهيد دقيق‌تر و جزئي‌تر درباره‌ي اين روش مهاجرت بخوانيد، شما را به مطالعه‌ي صفحه‌ي مهاجرت تحصيلي به کانادا دعوت مي‌کنيم.

مهاجرت از طريق سرمايه گذاري

ويزاي سرمايه گذاري کانادا به افرادي اعطا مي‌شود که از طرق مختلف حد مشخصي از سرمايه را به اقتصاد اين کشور تزريق کنند. رايج ترين روش‌هاي سرمايه‌گذاري عبارتند از استارتاپ، کارآفريني و سرمايه گذاري استاني.

دو مورد اول به مدرک ليسانس، امتياز کافي و حداکثر ?? سال سن نياز دارد اما سرمايه گذاري استاني هيچ يک از اين شرايط را ندارد. در جدول زير حداقل سرمايه مورد نياز هر روش را بررسي مي‌کنيم؛

عنوان

حداقل سرمايه

استارتاپ

30 هزاردلار

کارآفريني

100 هزار دلار

استان کبک

2.1 ميليون دلار

بريتيش کلمبيا

200 هزار دلار

نواسکوشيا

150 هزار دلار

همانطور که مشاهده کرديد، ارزان ترين روش سرمايه گذاري در کانادا، تاسيس استارتاپ است.

مهاجرت از طريق پناهندگي

پناهنده به شخصي گفته مي‌شود که به علت خطرات جاني‌اي که کشور A برايش ايجاد ميکند، تصميم به ترک آن گرفته و ديگر امکان بازگشت به آن را ندارد. در اين صورت کشور B به کمک اسپانسرها به او اجازه اقامت مي‌دهد. پناهندگي شامل دلايل مختلفي از جمله مذهبي، سياسي، جنسي، نژادي و اجتماعي است. هزينه پناهندگي به کانادا، بسيار ناچيز است و شما تا يک سال از همه نظر تحت حمايت مالي خواهيد بود‌ و حتي اگر پس از گذشت يک سال هم، مجددا نيازمند شناسايي شويد، از شما حمايت بيشتري خواهد شد.

مهاجرت از طريق ازدواج

براي مهاجرت به کانادا از طريق ازدواج، بايد با يک تبعه‌ي کانادا ازدواج کرده و يا ثابت کنيد که او شريک زندگي شماست. فرد تبعه بايد تعهد دهد که تا سه سال اسپانسر و حامي همسرش باشد. البته در صورتي که خود شخص حمايت شونده، تمکن مالي کافي را نداشنه باشد. شايد اين روش بهترين روش مهاجرت نباشد اما نسبت به مهاجرت کاري و… سريعتر است.

لازم به ذکر است جهت اقدام به اين روش مهاجرت، هر دو طرف بايد بالاي ?? سال باشند و بتوانند اصالت رابطه خود را اثبات کنند. اگر ازدواج به جدايي ختم شود، اسپانسر تا سه سال نمي‌تواند اسپانسر شخص ديگري شود.

مهاجرت خانوادگي به کانادا

از آنجايي که فرهنگ کانادا به انسجام خانواده اهميت زيادي ميدهد، در اکثر روش‌هاي مهاجرت آن قادر خواهيد بود که همسر قانوني و فرزندان وابسته (زير ?? سال مجرد) را همراه خود ببريد البته به شرطي که بتوانيد تمکن مالي براي حمايت از آن‌ها را اثبات کنيد. لازم به ذکر است فرزندان همسرتان هم، فرزند وابسته به شما محسوب مي‌شوند.

نکته: حتي اگر بعد از مهاجرت طلاق بگيريد، تعهد مالي شما به همسرتان از بين نخواهد رفت.

مهاجرت از طريق برنامه‌هاي استاني

طي سال‌هاي اخير، استان‌هاي مختلف کانادا، برنامه‌اي به نام برنامه نامزد استاني که به PNP معروف است را مطرح کرده و نيروهاي کار خارجي جهت تکميل بازار کار خود جذب مي‌کنند. طي يک آمار از سايت Canadim در سال آينده بيش از ??/??? مهاجر از سر تا سر دنيا از اين طريق به کانادا مهاجرت مي‌کنند. برخي استان‌ها براي جذب نيروي خارجي حتما ارتباط نامزد با استان را مورد بررسي قرار مي‌دهند امّا برخي ديگر صرفاً به تبحّر شخص براي تامين نياز بازار آن استان توجه مي‌کنند. بعد از اينکه توسط استان پذيرفته شديد، بايد جهت اقامت دائم کانادا به دولت فدرال درخواست دهيد. هزينه‌هاي مهاجرت به اين روش تفاوت چنداني با اکسپرس اينتري ندارد و فقط چند قبض مازاد بر آن خواهيد داشت.

ويزاي توريستي کانادا

کانادا سه نوع ويزاي توريستي دارد؛ سينگل، مولتي و سوپر. که در مقاله‌ي ويزاي توريستي کانادا مفصلاً درباره‌ي هر يک از آن‌ها توضيح داده‌ايم.البته ويزاي توريستي به هر کسي داده نمي‌شود و براي دريافت آن بايد؛

-از لحاظ جسمي و روحي سالم باشيد.

-سابقه کيفري نداشته باشيد.

-پاسپورت معتبر و مدت‌دار داشته باشيد.

-به افسر ثابت کنيد که در زمان مقرر کانادا را ترک خواهيد کرد.

براي آشنايي بيشتر با ساير شرايط و انواع ويزاي توريستي کانادا، روي لينک کليک کنيد.

از آن‌جايي که شما تعهد داده‌ايد که به کشور خود باز خواهيد گشت، اقدام براي تبديل ويزاي توريستي به ويزاي کاري و..‌. جهت اقامت و مهاجرت به کانادا، اعتبار شما را خدشه دار ميکند امّا با احتمال خيلي کمي ممکن است با درخواست شما موافقت شود.

شرايط مهاجرت به کانادا

با توجه به روش‌هاي گوناگون مهاجرت به کانادا که توضيح داده شد، شرايط هر روشي ممکن است با روش ديگر متفاوت باشد؛ چرا که هر راهي قوانين خود را دارد و در واقع طبق همين شرايط ويژه هر روش، روش مناسب براي هر شخص به او پيشنهاد مي‌شود. شرايطي که براي مهاجرت به کانادا بايد مورد بررسي قرار بگيرند، در ادامه آورده شده است:

شرايط سني

سن، يکي از المان‌هايي است که در هر روش با روش ديگر متفاوت است و حتي در روش مهاجرت تحصيلي، مهاجرت براي هر مقطع، محدوديت سني خاص خود را دارد. اما در حالت کلي در اکثر روش‌ها، سن يک محدوديت شناسايي نمي‌شود و سن مناسب تنها يک پوئن مثبت محسوب مي‌شود.

مدرک زبان

قبل از مهاجرت به هر کشوري، بهتر است با زبان رسمي آن کشور آشنا شويم تا در برقراري ارتباط و روزمرگي‌ها به چالش برنخوريم! تسلط به زبان انگليسي و گاهاً فرانسوي در جريان مهاجرت به کانادا ضروري است امّا در اکثر روش‌ها بدون مدرک رسمي زبان و آيلتس هم مي‌توان براي مهاجرت اقدام کرد.

مدرک دانشگاهي و دانشگاه‌هاي مورد تاييد

در اکثر روش‌هاي سرمايه گذاري و..‌‌. نداشتن مدرک دانشگاهي تاثير چنداني ندارد‌. امّا براي مهاجرت تحصيلي به کانادا بايد در هر مقطع، مدرک مقطع پيشين را با معدل حداقل ?? داشته باشيد. در ضمن سطح علمي و رزومه‌ي شما، از دانشگاه مبدا شما اهميت بيشتري دارد.

وضعيت تاهل

وضعيت تاهل متقاضي، اهميت چنداني در روند مهاجرت ندارد و حتي در برخي روش‌ها مي‌توانيد ويزاي همراه داشته باشيد و در صورت وجود تمکن مالي، به همراه خانواده مهاجرت کنيد.

وضعيت سربازي

همانطور که ميدانيد، اگر مشمول سربازي باشيد، حق خروج از کشور را نداريد اما مي‌توانيد با خريدن سربازي يا گرو گذاشتن وثيقه، موفق به اخذ پاسپورت شويد.

هزينه مهاجرت به کانادا

هزينه‌هاي مهاجرت به کانادا، با در نظر گرفتن فاکتورهاي زيادي، متغير است. در صفحه‌ي تحصيل در کانادا، به صورت مفصل از هزينه‌هاي مربوط به اپلاي تحصيلي و زندگي دانشجويي صحبت کرديم. براي کسب اطلاعات درباره‌ي ويزاي استارتاپ کانادا هم مي‌توانيد به صفحه‌ي لينک شده، مراجعه کنيد؛ ميزان سرمايه‌ي مورد نياز براي مهاجرت از طريق سرمايه گذاري، پيش از اين در جدولي به صورت کلي آورده شد. در اين قسمت قصد داريم هزينه‌هاي اکسپرس اينتري که ارزان‌ترين روش مهاجرت به کانادا محسوب مي‌شود را مطرح کنيم. اطلاعات جدول زير برگرفته از صفحه‌ي اکسپرس اينتري مي‌باشد.

منبع:

ويکي پديا

بازدید : 20
شنبه 9 ارديبهشت 1402 زمان : 17:44

اغلب تصور مي شود که غذاهاي کنسرو شده نسبت به غذاهاي تازه يا منجمد مغذي کمتري دارند. برخي از افراد ادعا مي کنند که حاوي مواد مضر هستند و بايد از آنها اجتناب شود. برخي ديگر مي گويند غذاهاي کنسرو شده مي تواند بخشي از يک رژيم غذايي سالم باشد. سوالي که بسياري از مردم هنوز نمي توانند راه حلي براي آن بيابند اين است که آيا کنسروها و محصولات بسته بندي شده براي سلامتي به طور کلي مفيد هستند يا مضر؟ مقدار غذاي آماده اي که مي توان بدون آسيب رساندن به بدن خورد. در اين مقاله مي خواهيم به بررسي روش توليد، مزايا و معايب کنسرو بپردازيم؛ پس تا پايان اين مقاله با ما همراه باشيد تا پاسخ سوالات خود را دريافت کنيد.

کنسرو يا نيمه آماده چيست؟!

کنسرو کردن روشي است براي نگهداري طولاني مدت مواد غذايي با بسته بندي آن در ظروف در بسته. کنسرو کردن براي اولين بار در اواخر قرن هجدهم به عنوان راهي براي تامين يک منبع غذايي ثابت براي سربازان و ملوانان در جنگ توسعه يافت. فرآيند کنسرو کردن ممکن است بسته به محصول کمي متفاوت باشد، اما سه مرحله اصلي وجود دارد. اين شامل:

فرآوري: غذا بلانچ شده، برش داده شده، کلوخه شده، هسته گرفته، استخوان زدايي شده، بلانچ شده يا پخته مي شود.

بسته بندي: مواد غذايي فرآوري شده در قوطي بسته بندي مي شوند.

حرارت دادن: قوطي ها براي از بين بردن باکتري هاي مضر و جلوگيري از فساد حرارت داده مي شوند.

اين اجازه مي دهد تا غذا براي 1 تا 5 سال يا بيشتر ته نشين شود. غذاهاي کنسرو شده رايج عبارتند از ميوه ها، سبزيجات، لوبياها، سوپ ها، گوشت ها و غذاهاي دريايي.

کنسروها چه تاثيري بر مواد مغذي موجود در غذا دارند؟!

اغلب تصور مي شود که غذاهاي کنسرو شده نسبت به غذاهاي تازه يا منجمد کمتر مغذي هستند، اما تحقيقات نشان مي دهد که اين هميشه درست نيست. در واقع، کنسرو کردن بيشتر مواد مغذي موجود در غذا را حفظ مي کند. اين فرآيند بر پروتئين ها، کربوهيدرات ها و چربي ها تأثير نمي گذارد. اکثر مواد معدني و ويتامين هاي محلول در چربي مانند ويتامين هاي A، D، E و K نيز حفظ مي شوند.

اما برخي در مورد رژيم غذايي سالم مانند مجله سلامتي و تغذيه سالم سبزينه راه نظر متفاوتي دارند که مي توانيد آن را نيز مطالعه کنيد.

به اين ترتيب، مطالعات نشان مي دهد که غذاهاي غني از مواد مغذي خاص، پس از کنسرو کردن، سطوح بالايي از مواد مغذي را حفظ مي کنند. با اين حال، از آنجايي که کنسرو کردن معمولاً شامل حرارت زياد است، ويتامين‌هاي محلول در آب مانند ويتامين‌هاي C و B ممکن است آسيب ببينند، اين ويتامين‌ها عموماً به گرما و هوا حساس هستند، بنابراين مي‌توانند در طي فرآيند معمولي، پخت و پز و نگهداري در خانه از بين بروند.

با اين حال، در حالي که فرآيند کنسرو کردن مي تواند به ويتامين هاي خاصي آسيب برساند، مي تواند مقادير ساير ترکيبات سالم را افزايش دهد. به عنوان مثال، گوجه‌فرنگي و ذرت با حرارت دادن، آنتي‌اکسيدان بيشتري آزاد مي‌کنند و نسخه‌هاي کنسرو شده اين غذاها را به منبع بهتري از آنتي‌اکسيدان تبديل مي‌کنند. جدا از تفاوت در سطوح مختلف مواد مغذي، غذاهاي کنسرو شده منبع خوبي از ويتامين ها و مواد معدني مهم هستند. در يک مطالعه، افرادي که 6 غذاي بسته بندي شده يا بيشتر در هفته مي خوردند، 17 ماده مغذي ضروري بيشتري نسبت به افرادي که 2 يا کمتر غذاي بسته بندي شده در هفته مي خوردند، دريافت کردند.

مزاياي مواد غذايي کنسرو شده

ميوه ها و سبزيجات مورد استفاده در کنسرو در اوج تازگي خود چيده مي شوند و بهترين طعم و کيفيت غذايي را تضمين مي کنند. غذاهاي کنسرو شده مي توانند به اندازه غذاهاي تازه و منجمد مغذي باشند. زيرا کنسرو کردن باعث حفظ بسياري از مواد مغذي مي شود. مقدار مواد معدني، ويتامين هاي محلول در چربي، پروتئين ها، چربي ها و کربوهيدرات ها در طول فرآيند کنسرو کردن نسبتاً بدون تغيير باقي مي ماند. اما از آنجايي که فرآيند کنسرو کردن به حرارت بالا نياز دارد، محصولات کنسرو ممکن است حاوي ويتامين هاي محلول در آب کمتري مانند ويتامين C و ويتامين B باشند. با اين حال، فرآيند حرارت دادن، که مي تواند به برخي از ويتامين ها آسيب برساند، در واقع مي تواند محتواي آنتي اکسيداني را افزايش دهد. به عنوان مثال، کنسرو کردن باعث افزايش ميزان ليکوپن در گوجه فرنگي مي شود.

غذاهاي بسته بندي شده راهي مناسب و مقرون به صرفه براي گنجاندن ميوه ها و سبزيجات بيشتر در رژيم غذايي شما هستند. فرآيند کنسرو کردن، ماندگاري طولاني حداقل يک تا پنج سال را تضمين مي کند. اين مي تواند براي افرادي که اغلب محصولات تازه را به دليل فساد دور مي اندازند مفيد باشد.

دسترسي آسان

غذاهاي کنسرو شده راهي مناسب و کاربردي براي افزودن مواد مغذي بيشتر به رژيم غذايي شما هستند. بسياري از نقاط جهان فاقد مواد غذايي ايمن و باکيفيت هستند و کنسرو کردن به مردم کمک مي کند تا در طول سال به انواع غذاها دسترسي داشته باشند.

در واقع، اين روزها تقريباً هر غذاي بسته بندي شده اي پيدا مي شود. همچنين از آنجايي که کنسروها را مي توان چندين سال با خيال راحت نگهداري کرد و اغلب غذاهاي نيمه آماده با زمان آماده سازي کوتاه هستند، بسيار راحت هستند. علاوه بر اين، آنها ارزان تر از محصولات تازه هستند. اين محصولات مخصوصاً هنگام مسافرت ايده آل هستند و غذاهاي بسته بندي شده در سفر بهتر از غذاهايي هستند که در خانه تهيه مي کنيد و مستعد فساد در جاده يا در سفر هستند.

مضرات غذاهاي کنسرو شده

اگرچه بسيار نادر است، اما غذاهاي کنسروي فرآوري شده نادرست مي توانند حاوي باکتري خطرناکي به نام کلستريديوم بوتولينوم باشند. خوردن غذاي آلوده مي تواند باعث مسموميت غذايي شود، يک بيماري جدي که در صورت عدم درمان مي تواند منجر به فلج و مرگ شود. بيشتر موارد مسموميت غذايي ناشي از نگهداري نادرست مواد غذايي است. بوتوليسم ناشي از کنسروهاي تجاري نادر است. مهم است که هرگز از قوطي هاي متورم، فرورفته، ترک خورده يا نشتي غذا نخوريد.

نمک، شکر و مواد نگهدارنده گاهي در فرآيند کنسرو اضافه مي شود. برخي از غذاهاي بسته بندي شده ممکن است سرشار از نمک باشند. اگرچه اين براي اکثر افراد خطري براي سلامتي ندارد، اما براي برخي از افراد، مانند افرادي که فشار خون بالا دارند، مي تواند مشکل ساز باشد. آنها همچنين ممکن است حاوي قند اضافه شده باشند که مي تواند اثرات مضري داشته باشد. قند اضافي با افزايش خطر ابتلا به چندين بيماري از جمله چاقي، بيماري قلبي و ديابت نوع 2 مرتبط است. انواع ديگري از نگهدارنده هاي طبيعي يا شيميايي ممکن است به آن اضافه شود.

محصولات غذايي کنسرو شده و جايگاه آن ها در رژيم غذايي

ليست غذاهاي بسته بندي شده اي که اغلب مي خوريد ممکن است طولاني نباشد. اما بايد به نکات بالا توجه کرد و از کنسروهاي ايمن که حاوي مواد نگهدارنده کمتري هستند استفاده کرد و در هنگام استفاده از کنسروها براي مسافرت به نحوه نگهداري و حمل و نقل آنها توجه کرد تا کمترين آسيبي به آنها وارد شود.

اما در کل فردي که به رژيم غذايي سلامت و ارگانيک عمل مي کند، تا حد امکان فقط مواد غذايي تازه و غير کارخانه اي را در سبد غذايي خود قرار مي دهد و به خوبي مي داند که غذاي سالم نمي تواند از ميان انبوده مواد شيميايي کشنده کارخانه اي به دست مصرف کننده برسد.

بازدید : 15
پنجشنبه 7 ارديبهشت 1402 زمان : 9:45

چقدر با رژيم ماکرو شماري آشنا هستيد؟ آيا شما هم قصد داريد اين رژيم را امتحان کنيد؟ براي رفتن به سمت ماکرو شماري بايد آن را به خوبي بشناسيد و نکته‌هاي اين رژيم غذايي را رعايت کنيد.

اساس رژيم ماکرو بر شمارش درشت مغذي‌ها است و شما در طول روز بايد به اندازه معيني درشت مغذي دريافت کنيد. پيشنهاد مي‌کنم براي شناخت زير و بم اين رژيم پرحرف و حديث، با ما تا انتهاي مطلب، همراه باشيد.

ماکرو چيست؟

واژه Macronutrients (ماکرو) از کلمه يونانيmakrosبه معناي بزرگ نشات مي‌گيرد. ماکرو به عبارت ساده يعني «درشت مغذي». درشت مغذي‌ها، موادي هستند که در مقادير زياد به آنها نياز داريد؛ زيرا تمام انرژي روزانه شما را تامين مي‌کنند. درشت مغذي‌ها اساساً به سه گروه اصلي تقسيم مي شوند:

  • کربوهيدرات
  • پروتئين
  • چربي

منابع غذايي ماکروها يا درشت مغذي‌ها

ماکروها انرژي بدن را تامين مي‌کنند و شامل سه درشت مغذي (پروتئين، چربي و کربوهيدرات) مي‌شوند. هر غذايي حاوي مقادير متفاوتي از اين درشت مغذي‌هاست. در رژيم ماکرو شماري بايد منابع زير را در برنامه غذايي خود بياوريد.

منابع پروتئين

بدن براي ساخت و ترميم بافت‌ها، ارتباطات سلولي، واکنش‌هاي آنزيمي، عملکرد سيستم ايمني و غيره به پروتئين نياز دارد. براي کسب اطلاعات کامل در اين رابطه به مجله رژيم غذايي ماوراي سلامت مراجعه نماييد.

نمونه‌هايي از غذاهاي غني از پروتئين عبارتند از: گوشت قرمز، مرغ، ماهي، تخم مرغ، لوبيا، توفو و آجيل.

يک گرم پروتئين تقريباً چهار کالري دارد. توصيه مي‌شود حدود 30% از کالري روزانه شامل پروتئين باشد. با اين حال، اين مقدار مي‌تواند براي افراد مختلف بسته به سن، هدف، توده عضلاني و غيره) متفاوت باشد.

منابع چربي

يک گرم چربي 9 کالري دارد. بزرگسالان بايد 20 تا 35? کالري روزانه خود را از چربي دريافت کنند. اگرچه صنعت رژيم غذايي در طول تاريخ چربي را بد نام کرده‌است، اما چربي براي يک بدن سالم، ضروري است و فوايد زير را دارد:

  • محافظت از اعصاب
  • تنظيم هورمون‌ها
  • جذب مواد مغذي
  • حفظ دماي بدن
  • ذخيره انرژي

نمونه‌هايي از غذاهاي پرچرب، عبارتند از: کره، روغن‌ها، آووکادو، آجيل، ماهي چرب و گوشت.

برخي از چربي‌ها انتخاب بهتري نسبت به سايرين هستند. چربي به دو نوع اصلي تقسيم مي‌شود:

  1. چربي اشباع شده که در دماي اتاق جامد است؛ اين نوع چربي سودمند نيست و بايد در حد اعتدال مصرف‌شان کنيد.
  2. چربي غيراشباع مانند چربي تک غير اشباع و چند غير اشباع که در دماي اتاق مايع است. آجيل، دانه‌ها، آووکادو و ماهي‌هاي چرب حاوي اين چربي‌ها هستند. اين‌ها چربي‌هاي سالم و سودمندي هستند.

منابع کربوهيدرات‌

کربوهيدرات‌ها از شکر، نشاسته و فيبر تشکيل شده‌اند. آنها منبع اصلي انرژي بدن شما هستند. کربوهيدرات‌ها سريع‌ترين و ساده‌ترين منبع سوخت بدن و منبع انرژي ترجيحي براي مغز شما هستند که بايد در رژيم ماکرو شماري حضور داشته باشند. کربوها به ويژه براي تمرينات استقامتي بالا و قدرت انفجاري مهم و لازم هستند.

کربوهيدرات‌ها حاوي 4 کالري در هر يک گرم هستند و توصيه مي‌شود که بزرگسالان 45 تا 65 درصد کالري روزانه خود را از کربوهيدرات‌ها دريافت کنند. مردم گاهي کربوهيدرات‌ها را با مواد غذايي فرآوري شده و کم مغذي، مانند کلوچه‌ها و نان سفيد مرتبط مي‌دانند.

نمونه هايي از غذاهاي غني از کربوهيدرات عبارتند از: سيب زميني، برنج، ماکاروني، نان، ميوه، لوبيا و جو.

اين غذاها سرشار از فيبر هستند و به سير ماندن فرد براي مدت طولاني کمک مي‌کنند و يک رژيم غذايي سالم را رقم مي زنند.

مقدار کربوهيدرات مورد نياز هرکس متفاوت است. برخي از افراد با رژيم‌هاي کم کربوهيدرات حال‌شان خوب است، در حالي‌که برخي ديگر نياز به رژيم غذايي پر کربوهيدرات دارند.

اهميت استفاده از ماکروها (درشت مغذي‌ها) در برنامه غذايي

هر درشت مغذي، مواد مغذي مهمي را براي بدن تامين مي‌کند و همچنين نقش کليدي در ترکيب بدني شما دارند. شما براي انجام کارهاي‌تان و بقاي روزانه به ماکروها نياز داريد. داشتن يک رژيم مناسب ماکرو شماري به شما در اين موارد کمک خواهد کرد:

  • تناسب اندام
  • حفظ عضلات
  • سوزاندن چربي
  • سالم ماندن بدن
  • کنترل بهتر انرژي
  • بهبود خلق و خو و اشتها

رژيم ماکرو شماري چگونه است؟

اين روزها رژيم ماکرو شماري بسيار پرطرفدار شده و خيلي‌ها آن را پيگيري مي‌کنند. ماکروشماري به معناي وزن کردن و اندازه گيري غذا و سپس ثبت گرم هر درشت مغذي (پروتئين، کربوهيدرات و چربي) است. شما بايد حساب اين موارد را داشته باشيد. اما آيا اين کار خوبي است؟

شايد بله و شايد هم خير؛ بستگي به عوامل مختلفي دارد و اگر مي‌خواهيد اين رژيم را بگيريد، بايد چند نکته را در نظر بگيريد.

رژيم ماکرو شماري يعني شمارش ماکروها به جاي شمارش کالري و چيزي در آن حذف يا اضافه نمي‌شود؛ فقط مقدار درشت مغذي‌ها شمرده مي‌شود. هر کس به ميزان خاصي درشت مغذي نياز دارد دارد؛ بنابراين هيچ دو رژيم ماکرو شماري يکسان نيستند و نمي‌توان براي افراد متعدد، يک رژيم ماکرو شماري واحد پيشنهاد داد.

اگر مي‌خواهيد ماکرو شماري را امتحان کنيد، پيشنهاد مي‌کنيم که با يک متخصص تغذيه مشورت کنيد و همزمان از يک برنامه ورزشي اصولي هم استفاده کنيد. داشتن يک برنامه غذايي ورزشي اختصاصي که با توجه به نيازها و شرايط بدني‌تان تنظيم شود، شما را به هدف‌تان خواهد رساند.

فوايد ماکرو شماري

ماکرو شماري و داشتن حساب دقيق آنچه مي‌خوريد، قطعاً فوايدي دارد. ماکرو شماري باعث مي‌شود شما به تغذيه خود توجه بيشتري کنيد و انتخاب‌هاي بهتر و سالم‌تري براي وعده‌هاي خود داشته باشيد. وقتي سراغ ماکرو شماري مي‌رويد، حتما فوايد و معايب آن را در نظر بگيريد و ببينيد آيا اين رژيم مي‌تواند برايتان مفيد باشد يا خير. در اين قسمت به مهم‌ترين مزاياي ماکرو شماري اشاره مي‌کنيم.

1.دريافت مواد مغذي کافي

ماکرو شماري باعث مي‌شود شما به مقدار و نوع غذايي که مي‌خوريد، توجه بيشتري کنيد. بسياري از مردم اگر مراقب تغذيه خود نباشند، پرخوري مي‌کنند. برخي هم، با اينکه عجيب است، به اندازه کافي غذا نمي‌خورند، مگر اينکه پاي زور و اجبار، وسط باشد.

در اين موارد، شمارش ماکروها مي‌تواند گزينه خوبي باشد؛ زيرا شما با رعايت اين رژيم، خيال‌تان راحت مي‌شود که کالري مناسب را براي رسيدن به اهدافتان دريافت مي‌کنيد.

2.توجه به نيازهاي بدن

ماکروشماري مي‌تواند به عنوان يک رژيم تکميل کننده در کنار يک رژيم‌ غذايي ديگر استفاده شود. در اين صورت خيال‌تان راحت مي‌شود که به اندازه کافي و مناسبي درشت‌مغذي‌ و ريزمغذي‌ و کالري‌ مصرف مي‌کنيد. براي مثال، هر دو رژيم کتوژنيک و زون، بسيار دقيق هستند و از شما مي‌خواهند که ماکروهاي خود را اندازه‌گيري کنيد تا درصدهاي مناسب منابع غذايي از بين نرود.

با رژيم کتوژنيک، بدن شما از چربي به عنوان منبع اصلي انرژي خود استفاده مي‌کند و مصرف بيش از حد کربوهيدرات يا پروتئين مي‌تواند شما را از منطقه چربي سوز و توليد کننده کتون خارج کند، بنابراين مهم است که مقدار دقيق ماکروها شمرده شود.

3.آگاهي نسبت به وضعيت غذايي خود

از کمبودها و نقص‌هاي برنامه غذايي فعلي‌تان آگاه مي‌شويد. ما در ماوراي سلامت هميشه اين جملات را مي‌شنويم: “من خوب غذا مي خورم!” يا “من يک رژيم متعادل و منطقي دارم.” مشکل اين است که واقعاً اين‌طور نيست و افراد «تصور مي‌کنند» که مسير درستي را مي‌روند.

بسياري از اوقات، هنگامي که شروع به ماکرو شماري مي‌کنيد، متوجه مي‌شويد که چيزهايي هست که به آن توجه نداشتيد و برخلاف آنچه فکر مي‌کنيد همه چيز خيلي هم روي حساب کتاب نيست. به عنوان مثال، خيلي از افراد فکر مي‌کنند که پروتئين کافي مي‌خورند، اما زماني که شروع به آوردن مقدار پروتئين‌ها روي کاغذ مي‌کنند، متوجه مي‌شوند که اين‌طور نيست.

فوايد ديگر

همان طور که گفتيم ماکرو شماري مي‌تواند فوايد مختلفي براي شما داشته باشد. برخي از مزاياي ديگر اين رژيم، عبارت است از:

  • کاهش وزن
  • عضله سازي
  • بهبود عملکرد ورزشي
  • مديريت سطح قند خون

معايب رژيم ماکرو شماري

اگر راستش را بخواهيد، بايد بگوييم که رژيم ماکرو شماري به برخي از افراد توصيه نمي‌شود؛ زيرا مي‌تواند برخي از رفتارهاي ناسالم و شرايط نامطلوب را در زندگي ما تشديد کند يا به ما احساس امنيت کاذب نسبت به تغذيه‌مان بدهد. قبل از شروع رژيم، بايد حواس‌تان به اين ويژگي‌هاي ماکرو شماري باشد.

1.زمان‌بر و پر زحمت

شمردن ماکروها کمي زمان و انرژي مي‌گيرد. براي کساني که زندگي پرمشغله‌اي دارند يا آشپزي و تهيه غذا براي‌شان سخت است، شمردن ماکروها يک مرحله اضافه و زمان‌گير خواهد بود. علاوه بر وزن کردن و اندازه‌گيري کالري غذا، بايد ماکروها را هم بشماريد و آن را يادداشت و ثبت کنيد.

2.ايجاد وسواس و اختلال غذايي

ماکروشماري مي‌تواند باعث تشديد و يا ايجاد اختلال در غذا خوردن شود. توجه زياد به وزن کردن، اندازه‌گيري و ثبت ماکروها، ممکن است که عادات وسواسي و ناسالم را در افرادي که سابقه اختلالات خوردن مانند بي‌اشتهايي، پرخوري عصبي و يا رژيم‌هاي افراطي دارند را تشديد کند.

3.تنوع غذايي کم

رژيمي که بر پايه شمردن ماکروها باشد مي‌تواند منجر به کمبود تنوع مواد مغذي شود. در اين رژيم‌ها ناديده گرفتن ريز مغذي‌هاي ضروري مي‌تواند پيش بياييد؛ زيرا اين رژيم غذايي فقط بر پروتئين، کربوهيدرات‌ها و چربي تمرکز دارد.

فردي که از ماکروشماري پيروي مي‌کند حواسش فقط به پروتئين، چربي و کربوهيدرات است و از مسائل ديگر غافل مي‌شود. تنها هدف او اين است که طبق برنامه درشت مغذي‌هاي کافي را دريافت کند. چنين هدفي منجر به انتخاب غذاهاي تکراري و فقط درشت مغذي مي‌شود. اين کار هم خسته کننده است و هم براي سلامتي مشکل دارد.

4.استرس و محدوديت در روابط

ماکرو‌شماري مي‌تواند منجر به استرس اجتماعي شود و افراد را از دوستان و خانواده دور کند. شمردن ماکروها ممکن است که براي برخي چيز مهمي نباشد، اما براي برخي ديگر، اذيت کننده باشد و باعث استرس آن‌ها شود. براي مثال، ممکن است فردي کمتر با دوستانش به شام ??برود، زيرا در سفارش غذا وسواسي مي‌شود يا بايد ماکروهاي غذا را بشمرد و اين کارها برايش در جمع، دشوار و سخت است.

نحوه توزيع درشت مغذي‌ها در برنامه غذايي بر اساس هدف

در طول روز، بدن شما به سوخت کافي براي تامين انرژي ثابت نياز دارد تا بهترين عملکرد را داشته باشد. تعيين مقدار ماکروهاي موردنياز با کمک يک متخصص تغذيه انجام مي‌شود، اما چند مرحله وجود دارد که مي‌توانيد ياد بگيريد و خودتان بتوانيد مقدار موردنياز هر درشت مغذي را حساب کنيد.

شما بايد تعداد کل کالري مورد نياز روزانه خود را بر اساس تايپ بدن، درصد چربي و عضله فعلي، سطح فعاليت و اهداف کلي خود تعيين کنيد. پس از آن مي‌توانيد ماکروهاي خود را بشماريد و درصدها را بر اساس آن تقسيم کنيد.

  • اگر فردي فعال هستيد و مي‌خواهيد وزن فعلي را حفظ کنيد: 10-35? پروتئين، 20-30? چربي و 45-65? کربوهيدرات.
  • اگر هدف شما کاهش وزن است و نسبتا فعال هستيد: (يعني پنج روز در هفته بيش از 30 دقيقه در روز ورزش مي‌کنيد) 30 درصد پروتئين، 25 درصد چربي و 45 درصد کربوهيدرات.
  • اگر هدف شما کاهش وزن است و ورزشکار باسابقه هستيد: (يعني پنج روز در هفته بيش از يک ساعت در روز ورزش مي‌کنيد) لازم است با يک متخصص و کارشناس غذايي- ورزشي مشورت کنيد.

لطفاً توجه داشته باشيد: اين نسبت‌ها فقط چند سرنخ هستند. مقدار درشت مغذي موردنياز واقعي شما ممکن است بر اساس نوع بدن، اندازه بدن و سابقه پزشکي متفاوت باشد.

ماکروشماري بهتر است يا کالري شماري؟

شمارش ماکروها در بين افرادي که تمرينات مقاومتي (قدرتي) انجام مي‌دهند، محبوبيت بيشتري دارد. چراکه دغدغه اصلي آن‌ها مقدار پروتئين است. اما براي کساني که صرفا مي‌خواهند لاغر شوند، معمولا کالري مهم‌تر است.

اما اينکه کدام بهتر است؟ بايد بدانيد که کالري و درشت مغذي‌ها هر دو مهم هستند؛ و هر دو باهم مي‌توانند به کمک اهداف مختلف شما بيايند. تقريبا تمام نکات منفي ماکروشماري و کالري شماري يکسان هستند؛ اما نکات مثبت ماکروشماري بيشتر است.

بنابراين اگر قرار باشد فقط يکي از آن‌ها را انتخاب کنيد، توصيه ما به شما ماکروشماري است. اما توصيه بهتر اين است که به جاي تمرکز صرف بر روي يکي از اين دو روش، هردو را ترکيب کنيد تا راحت‌تر و سلامت‌تر به هدف خود برسيد.

بازدید : 14
چهارشنبه 23 فروردين 1402 زمان : 10:20

بهترين روش يادگيري زبان انگليسي در منزل

b7_mgmf.png

بهترين روش يادگيري زبان انگليسي در منزل

بهترين روش يادگيري زبان انگليسي در منزل

بهترين روش يادگيري زبان انگليسي در منزل - اين سوال براي همه وجود دارد که چگونه ميتوانند در عرض ?-? ماه، انگليسي روان صحبت کنند، اين افراد معمولا عجله دارند چون به زودي آزمون يا مصاحبه اي در راه دارند. در اين نوشته نتيجه جديدترين تحقيقات چندين ساله از معتبرترين موسسه زبان دنيا يعني افورتلس را براي شما بازگو مي کنيم و همزمان با تغييرات، اين مقاله به روز مي شود. اين مطلب در سال 2022 آپديت شده است!
دقت کنيد در هر سطحي از زبان باشيد، مبتدي يا متوسط، کلاس برويد يا در منزل ياد بگيريد، در واقع هيچ روش جادويي براي يادگيري وجود ندارد. اما تکنيک هاي زير بهترين تکنيک هاي موجود هستند که سرعت يادگيري شما را تا ?? درصد افزايش مي دهند.

يادگيري زبان چقدر طول مي کشد؟

اين زبان نسبت به زبان هاي ديگري مثل چيني يا لهستاني که از زبان هاي سخت هستند، در درجه آسان قرار مي گيرد. همانگونه که قبلا نيز توضيح داديم، براي فارسي زباناني که زبان انگليسي بلد نيستند و روزانه ? ساعت وقت براي مطالعه بگذارند حدود ?? ماه زمان نياز است که به سطح متوسط برسيد.

?-يک هدف تعيين کنيد

به ياد داشته باشيد اين موضوع که چرا تصميم گرفته ايد انگليسي را مطالعه کنيد؛ از اهميت زيادي برخوردار است. برخي از اهداف نمونه براي يادگيري زبان انگليسي عبارتند از:

  • رسيدن به نمره ي خاصي در TOEFL يا آيلتس
  • توانايي درک فيلم هاي زبان اصلي بدون زيرنويس
  • توانايي گفتگو با يک دوست انگليسي زبان
  • سفر به کشورهاي خارجي بعنوان توريست
  • مهاجرت و کار يا تحصيل در کشورهاي خارجي

بهترين روش يادگيري زبان انگليسي در منزل

?- به اين روش مرور کنيد

بهترين روش يادگيري زبان اين است که اولين بار که مطلب جديدي از زبان را مطالعه ميکنيد (مثلا يک لغت)، اگر همان مطلب را در ?? ساعت آينده هم يک بار مرور کنيد، تا ??? آنچه را که جديداً ياد گرفته ايد حفظ ميکنيد پس از يک هفته، مي توانيد تنها پس از پنج دقيقه مرور همان مطلب، بدون فراموشي همه آن را به خاطر بياوريد. اين مطلب تا ?? روز در ذهن شما مي ماند.
بعد از چهل روز اگر همان مطلب را مجددا مطالعه کنيد، ماندگاري آن در ذهن تان تا ? ماه خواهد بود! پس يک بار همان شبي که مطلب را ياد مي گيريد مرور کنيد، هفته بعد هم يک بار و چهل روز بعد هم يک بار.

?- حداقل روزانه ? ساعت تمرين

براي اينکه در عرض ?-? ماه مسلط شويد، بايد پشتکار زياد داشته باشيد؛ به عبارت ديگر شما بايد ?-?? ساعت در روز زبان تمرين کنيد. بهتر است ? ساعت لغت بخوانيد، ? ساعت مکالمات ساده کتاب ها را روبروي آينه با خود تمرين کنيد. سپس ? ساعت انگليسي گوش کنيد و ? ساعت متن هاي انگليسي را بخوانيد؛ و به همين ترتيب ادامه دهيد. اگر بيشتر روي مکالمه تمرکز کرده ايد، گوش کردن را بيشتر انجام دهيد؛ اما نگران نباشيد چون خواندن هم به توانايي صحبت کردنتان کمک ميکند. براي بعضي ها ? ساعت خواندن و گوش کردن در روز کافي است؛ اما اگر ميخواهيد خيلي سريع به زبان انگليسي مسلط شويد، بهتر است از روش ما استفاده کنيد.

بهترين روش يادگيري زبان انگليسي در منزل

يادگيري زبان را به سرگرمي تبديل کنيد

بهترين راه براي مطالعه زبان انگليسي اين است که يادگيري را به امري سرگرم کننده و جذاب براي خودتان تبديل کنيد. عاشق اتومبيل هستيد؟ مجله هاي اتومبيل که به زبان انگليسي هستند تهيه کرده و بخوانيد. به ورزش علاقه داريد؟ مي توانيد مسابقه هايي را از تلويزيون دنبال کنيد که گوينده انگليسي زبان آن را گزارش مي کند. به کتاب خواندن علاقه داريد؟ ترجمه انگليسي کتاب هاي محبوب تان را پيدا کرده و براي تمرين مطالعه از آن استفاده کنيد. مجددا پيشنهاد مي کنم موضوعات مورد علاقه تان را از وبسايت پروان آکادمي پيدا کنيد و مطالعه نماييد!

بازدید : 24
دوشنبه 22 اسفند 1401 زمان : 17:22

-

لوله کشی آب ساختمان

یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش های هر ساختمان، لوله کشی آب ساختمان است. در ساختمان سازی از لوله های پلاستیکی، سیمانی و فلزی برای لوله کشی استفاده می شود. لوله کشی آب باید به گونه ای باشد که آب گرم و سرد را از مبدا به شیرآلات به صورت یکسان توزیع کند.

روش های لوله کشی آب ساختمان

دو روش برای لوله کشی آب ساختمان وجود دارد که عبارتند از:

لوله کشی آب کلکتوری

در این روش از یک وسیله به نام کلکتور استفاده می شود. در لوله کشی به روش کلکتوری از هیچ اتصالی استفاده نمی شود و لوله کشی به صورت مستقیم از سمت کلکتور به سمت شیرآلات اجرا می گردد. در این روش اجرای آب گرم و سرد ساختمان به صورت مجزا می باشد و این مورد یکی از امتیازهای لوله کشی آب کلکتوری است.

لوله کشی آب انشعابی

یکی از روش های ستنی لوله کشی آب، لوله کشی آب انشعابی می باشد که به منظور انشعاب گرفتن از شیرها از یک سه راهی استفاده می کنند. در قدیم برای لوله کشی آب انشعابی از لوله های آهنی استفاده می کرده اند اما امروزه از لوله های پلیمری استفاده می کنند. این روش به دو صورت لوله کشی انشعابی توکار و لوله کشی انشعابی روکار انجام می شود.

نکات مهم در رابطه با لوله کشی آب ساختمان

برای لوله کشی آب ساختمان از مرحله نصب تا اجرای نهایی نکات و قوانینی وجود دارد که اگر لوله کشی مطابق با این نکات انجام نشود مشکلاتی برا آن پیش می آید. پس رعایت نکات زیر الزامی می باشد.

  • یکی از اصلی ترین و مهمترین موارد در لوله کشی آب ساختمان، رعایت تناسب عمق لوله کشی با عمق بستر لوله کشی می باشد. به عنوان مثال لوله های آب فاضلاب ساختمان باید در مکانی نصب گردند که عمق متوسط داشته باشد یعنی نه عمق آن زیاد باشد و نه سطحی.
  • جنس لوله یکی دیگر از موارد مهم هنگام لوله کشی آب ساختمان است. به عنوان مثال جنس لوله ای که برای آب آشامیدنی استفاده می شود با جنس لوله ای که برای آب فاضلاب ساختمان استفاده می شود متفاوت است.
  • توجه به اندازه قطر لوله نیز مهم می باشد. به عنوان مثال لوله ای که برای لوله کشی فاضلاب ساختمان استفاده می شود باید قطر نسبتا زیادی داشته باشد تا مشکلاتی از جمله گرفتگی و انسداد لوله را به همراه نداشته باشد.
  • یکی دیگر از نکات مهمی که در لوله کشی آب باید مدنظر قرار داد، تاثیرات دمای محیط بر روی لوله ها است. تابش نور مستقیم خورشید و یا سرمای زیاد می تواند بر عمر مفید لوله ها تاثیر بگذارد.
  • در ساختمان های بلند باید از پمپ برای تامین فشار آب لازم استفاده کرد.

لوله کشی فاضلاب ساختمان

یکی از موارد مهمی که در هنگام ساخت ساختمان باید به آن توجه کرد، لوله کشی فاضلاب ساختمان است. اتصالات لوله کشی فاضلاب در مقایسه با اتصالات لوله کشی آب بسیار پیچیده تر می باشند به همین منظور اگر لوله کشی فاضلاب به صورت اصولی و صحیح انجام نشود مشکلاتی را برای ساکنین ساختمان به وجود می آورد.

نکات مهم در رابطه با لوله کشی فاضلاب ساختمان

  • از بست های استاندارد و مخصوص برای نگهداری لوله ها استفاده کنید.
  • به منظور کنترل فشار نقطه ای، یک مقوا تا خورده در زیر لوله قرار دهید.
  • از قرار دادن لوله های پلیمری در معرض تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید.
  • کفشوهایی که در تراس یا بالکن قرار دارند را به صورت مستقیم به فاضلاب شهری متصل نکنید.
  • لوله های استاندارد را برای لوله کشی فاضلاب استفاده کنید لوله های استاندارد باید تحمل فشار حداقل 6 اتمسفر را داشته باشند.

خدمات لوله کشی آب و لوله کشی فاضلاب ساختمان توسط تاسیسات نوبهار

تاسیسات نوبهار با سال ها سابقه در زمینه تاسیسات ساختمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. از جمله خدماتی که توسط تاسیسات نوبهار ارائه می گردد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خدمات 24 ساعته لوله کشی آب و لوله کشی فاضلاب ساختمان
  • تعمیر و تعویض اتصالات لوله فاضلاب و لوله آب ساختمان
  • نصب و راه اندازی اولیه لوله کشی ساختمان
  • سرویس لوله کشی ساختمان
  • نصب شیرآلات

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه لوله کشی آب و لوله کشی فاضلاب ساختمان می توانید به صورت رایگان با مشاوران تاسیسات نوبهار در تماس باشید.

بازدید : 10
سه شنبه 18 بهمن 1401 زمان : 18:56

- دستکش لاتکس

به نقل از وبسايت ايمني ها؛ لاتکس از مايع شيري رنگي که از درختي به نام Hevea Brasiliensis گرفته مي شود، ساخته مي شود. اين دستکش ها در ابتدا در سال ???? ميلادي مورد استفاده قرار گرفتند. در طول اين مدت صنعت بهداشت و درمان شروع به استفاده از دستکش جراحي نمود. به منظور راحت دست کردن اين دستکش ها روش هاي متفاوتي مانند خيس کردن و يا استفاده از پودرهاي گرد مختلف بکار گرفته شد. اين پودرها شامل کربنات کلسيم، پودر تالک، تنوعي از محصولات نشاسته، و ترکيبي از تالک، هاگ و پودر ليکاپديم(Lycopodium) است. ليکاپديم ماده اي بود که به عنوان اولين روان کننده براي دستکش هاي لاتکس پزشکي استفاده شد. اين ماده تقريباً به مدت چهار دهه مورد استفاده قرار گرفت، قبل از آن مشخص شده بود که اين ماده اثرات مضري براي کاربر دارد؛ لذا استفاده از اين ماده کاهش و سپس متوقف شد. در عوض، توليدکنندگان دستکش از پودر تالکم، که يک روان کننده غيرقابل جاذب بود، استفاده نمودند. در دهه ي ?? ميلادي دريافتند که اين پودر نيز داراي عوارضي است. عوارض آن شامل چسبندگي و گرانولوما بودند. گرانولوما نوعي التهاب است که در بسياري از بيماري ها به دنبال تحريک مزمن سيستم ايمني يافت مي شود.

در سال ???? ميلادي نوعي پودر مبتني بر آرد ذرت در صنعت بهداشت براي استفاده در اين نوع دستکش ها بکار گرفته شد. اين پودر غيرقابل تحريک و غيرقابل جذب بود. در اوايل دهه ?? ميلادي، استفاده از اين پودر در دستکش هاي لاتکس پزشکي آغاز شد. بنابراين اين دستکش ها در دو نوع پودري و غيرپودري دسته بندي شدند.

کاربرد:

معمولاً اين دستکش ها براي محيط هاي آشپزي، آزمايشگاهي و معايناتي که نياز به انجام کار دقيق با دست است، مناسب مي باشد. دستکش هاي لاتکس مي توانند منجر به واکنش هاي آلرژيک براي برخي از کاربران شود، اما با اين وجود بسيار پرمصرف مي باشند چرا که به دليل انعطاف پذيري و استحکام اين دستکش ها، دست کاربر به راحتي داخل دستکش مي شود و به وي اجازه مي دهد همه چيز را به راحتي لمس نمايد که باعث بهبود عملکرد متخصصان و جراحان پزشکي مي شود. دستکش هاي مورد استفاده در جراحي اساساً از لاتکس طبيعي يا مصنوعي ساخته مي شوند. استفاده از دستکش هاي لاتکس پزشکي قدمتي صد ساله دارد. دلايل بسياري براي استفاده از اين دستکش ها در معاينات و جراحي ها وجود دارد.

q5_mka.jpg

مشکل:

خفيف ترين حساسيتي که ممکن است دستکش هاي لاتکس براي دستان شما ايجاد کند، به صورت خشکي، خارش، سوزش، پوسته ريزي و قرمزي پوست است که در اثر استفاده مداوم از لاتکس ديده مي شود. ممکن است پس از چند هفته استفاده، اين حساسيت ها به صورت شديدتري بروز پيدا کنند. نادرترين و شديدترين نوع حساسيت، حساسيت تماسي فوري است که بعد از تماس علائم حساسيت به صورت آبريزش بيني، قرمزي چشم، گرفتگي عضلاني، کهير و خارش شديد نمايان مي شود.

- دستکش وينيل

وينيل از يک ماده ي مصنوعي به نام پلي وينيل کلرات ساخته شده است. که همين ويژگي سبب شده، استفاده از آن نسبت به دستکش هاي حساسيت زاي لاتکس، مقرون به صرفه باشد. در ترکيبات دستکش هاي وينيل از موادي استفاده شده است (Plasticizers)، که قابليت کشساني اين دستکش را نسبت به انواع ديگر دستکش ها بيشتر کرده است. وينيل، دستکشي چند منظوره براي استفاده هاي عمومي و فعاليت هايي که نياز به دقت لمسي در کار وجود ندارد، مي باشد. اين دستکش ها مانند دستکش هاي لاتکس نبوده و کاملاً به دست نمي چسبند. در واقع دستکش هاي وينيل نوع ضخيم تر و گشادتر از دستکش هاي لاتکس مي باشند و همچنين در برابر اسيدها، قلياها و الکل ها مقاومت خوبي دارند.

کاربرد:

اين دستکش ها معمولاً در تميز کاري، نقاشي، مونتاژ کاري، محيط هاي آزمايشگاهي و آشپزي استفاده مي شود.

همچنين پيشنهاد مي شود در هنگام انجام قالبگيري هاي دندانپزشکي نيز از دستکش هاي وينيل استفاده شود، زيرا سولفور موجود در دستکش هاي لاتکس مي تواند مانع سفت شدن ماده قالبگيري گردد.

- دستکش نيتريل

در اواسط دهه ???? دستکش هاي نيتريل از اکريل و نيتريل و بوتادين مونومر (پليمر سه گانه مصنوعي که از طريق لاستيک يکبار ولکانيزه شده (فرآيند پخت لاستيک) بدست مي آيد) توليد شد و ديده شد مقاومت شيميايي بيشتري نسبت به دستکش هاي لاتکس دارند و براي کساني که به لاتکس آلرژي داشتند، گزينه مناسبي بود. دستکش هاي نيتريل از يک ترکيب ضدآلرژي ساخته شده است که از لاتکس انعطاف پذيرتر و مقاوم تر در برابر پارگي و کار با مواد شيميايي است. اين دستکش کار عمر مفيدتري نسبت به انواع ديگر دستکش ها دارند و راحتي و نرم بودن نيتريل و همچنين الگوي چسبناک آنها نسبت به دستکش هاي وينيل، به راحتي و چابکي دست کمک بسيار مي کند.

کاربرد:

عموما از دستکش هاي نيتريل در محيط هايي نظير آزمايشگاه هاي ميکروبي ، شيميايي و يا آشپزي استفاده مي گردد. امروزه اکثر آزمايشگاه ها به منظور کاهش وقوع حساسيت به لاتکس در کارگران، دستکش نيتريل را جايگزين دستکش لاتکس مي کنند. دستکش هاي نيتريل (high nitril) آزمايشگاهي با درجه بالاي مهارت و چابکي، به منظور کاهش دادن ريسک حوادث و جراحات مي باشد.

جمع بندي

دستکش وينيل از مواد مصنوعي متشکل است از کلريد پلي وينيل و روان کننده هايي که از مواد نرم ساخته شده اند. اين دستکش ها آلرژي زا نبوده و جايگزين مناسبي براي دستکش هاي لاتکس آلرژي زا مي باشند. دستکش هاي وينيل، دستکش هايي چند منظوره براي استفاده هاي عمومي و فعاليت هايي که نياز به دقت لمسي در کار وجود ندارد، مي باشند. اين دستکش ها مانند دستکش هاي لاتکس نبوده و کاملاً به دست نمي چسبند. در واقع دستکش هاي وينيل نوعاً ضخيم تر و گشادتر از دستکش هاي لاتکس و نيتريل مي باشند. از اين دستکش ها معمولاً در تميز کاري، نقاشي، مونتاژ کاري، محيط هاي آزمايشگاهي و آشپزي استفاده مي شود.

دستکش هاي نيتريل نسبت به لاتکس و وينيل، مقاوم تر بوده و استحکام بيشتري نسبت به سوراخ شدن و پارگي دارد. در مقايسه با وينيل، نيتريل ها قابليت کشساني بيشتر داشته و ضخيم تر است. با اين وجود قدرت الاستيکه لاتکس طبيعي بهتر از هر دو نوع است. از سويي در ساخت دستکش هاي وينيل و لاتکس، از ترکيبات پروتئيني استفاده شده که اين امر در ترکيبات ساخت نيتريل بکار برده نشده است. درنتيجه احتمال واکنش هاي پوستي به نسبت زيادي کاهش مي دهد.

حال اگر بخواهيد يک انتخاب دقيق بين دستکش هاي نيتريل و وينيل و لاتکس داشته باشيد، از بين انواع دستکش ها، دستکش هاي نيتريل مي تواند بهترين گزينه باشد. اين دستکش همانند دستکش وينيل جايگزين مناسبي براي افراد داراي حساسيت به دستکش لاتکس است و از لاتکس مقاوم تر و از وينيل راحت تر و نرم تر است. طبق تحقيقات برانکارد دلايل بسياري وجود دارد که نيتريل را بهترين دستکش از نظر درجه ي پزشکي معرفي کرده است که از آن جمله مي توان به موارد زير اشاره کرد:

- تمام دستکش هاي نيتريل درجه پزشکي دارند و بدون لاتکس هستند و در نتيجه ضدحساسيت بوده و احتمال بروز واکنش هاي حساسيتي و نارا حساسيتي و ناراحتي هاي پوستي را کاهش مي دهند.
-
نسبت به دستکش هاي وينيل و لاتکس ضخامت بيشتري داشته که سبب شده مقاومت آنها بيشتر شود و بنابراين به آساني سوراخ يا پاره نشود.
-
همچنين سد محافظتي بسيار مقاومي مي باشند و در برابر مواد شيميايي مانند حلال هاي چربي و روغن ها مقاومت مي کنند.
-
دستکش هاي نيتريل نسبت به دو نوع دستکش ديگر قابليت انعطاف پذيري بيشتري داشته و خاصيت کشساني بيشتري نيز دارد.
-
طراحي نرم و قابل انعطاف آنها، پوشش مناسبي را فراهم کرده است؛ همچنين الگوي چسبناک آنها به مهارت و چابکي دست کمک مي کند.

در پايان اميدواريم که مطالب عنوان شده مورد توجه شما عزيزان گرفته باشد. همچنين اگر قصد خريد دستکش هاي ذکر شده را داريد مي توانيد با مراجعه فروشگاه اينترنتي ها به نشاني www.imeniha.com تمامي مدل ها را مشاهده و ثبت سفارش را انجام دهيد.

بازدید : 23
شنبه 8 بهمن 1401 زمان : 11:39

عنوان: چگونه ميتوان با راه اندازي مرکز ليزر موهاي زائد ميلياردر شد؟

راه اندازي کلينيک ليزر موهاي زائد مي تواند بسيار سودآور باشد. در واقع، صنعت حذف موهاي زائد در حال حاضر ميلياردها دلار ارزش دارد. طبق گزارش MarketWatch، انتظار مي‌رود بازار جهاني ليزر موهاي زائد تا سال ???? با نرخ رشد ترکيبي سالانه ???? (CAGR) رشد کند.

اين آمار جهاني است و در اين مقاله سعي کرديم اين صنعت را از نظر اقتصادي بررسي کنيم و درآمدهاي آن را در ايران و خارج از ايران با يکديگر مقايسه کنيم.

در اين مقاله سعي شده قيمت ها به دلار ذکر شود که هميشه بروز بماند و از اعتبار مقاله به دليل تورم کاسته نشود.

راه اندازي يک کسب و کار ليزر موهاي زائد چقدر هزينه و درآمد دارد؟

سوالات متداولي در اينجا آمده است که از نظر اقتصادي و کاملا بروز مورد بررسي قرار ميدهيم که راه اندازي يک کلينيک ليزر موهاي زائد چه هزينه ها و درآمدهايي دارد.

ممکن است لازم باشد تا 100000 دلار براي سيستم و دستگاه ليزر خود خرج کنيد. خواه از بانک وام مي گيريد يا از ديگران، به هر حال روش هايي وجود دارد که ميتوان از طريق آنها سرمايه به دست آوريد.

ولي امروزه در ايران دستگاه هاي ليزر موهاي زائد چيزي بين 4000 دلار تا نهايت 10000 دلار هستند که توجيح اقتصادي دارند و در ايران با اين مبلغ ميتوان دستگاه ليزر خريد و در کلينيک استفاده کرد و از آن کسب درآمد کرد که نسبت به کشورهاي اروپايي و آمريکايي بسيار مبلغ ناچيزي ميباشد.

با انجام ليزر موهاي زائد چقدر مي توانيد درآمد کسب کنيد؟

در سراسر ايالات متحده، صاحبان کلينيک هاي ليزر موهاي زائد به طور متوسط ماهيانه ??63,000 دلار درآمد دارند که از 13,000 تا 346,000 دلار متغير است.

درآمد کلينيک هاي ليزر موهاي زائد به طور خالص در ايران ماهيانه چيزي بين 500 دلار تا 10000 دلار متغير وابسته به عوامل مختلف است، حتي اين مبلغ ميتواند بيشتر نيز باشد.

اين اطلاعات توسط شرکت کارمانيا طب وارد کننده دستگاه هاي زيبايي و دستگاه ليزر تيتانيوم وارداتي شرکت کارمانيا طب در ايران جمع آوري شده است.

برخي کلينيک هاي زيبايي در ايران درآمدهاي ميليارد توماني دارند و جزء کسب و کارهاي پر رونق و پر درآمد محسوب ميشوند و خريد تجهيزات آنها بسيار بازگشت سرمايه سريعي دارند، مشاوران شرکت کارمانيا طب آماده هستند که در اين زمينه به شما مشاوره دهند.

راه اندازي سالن ليزر موهاي زائد چقدر مخارج دارد؟

مخارج راه اندازي کلينيک ليزر موهاي زائد شامل موارد زير ميشود:

  • خريد دستگاه ليزر موهاي زائد - خريد دستگاه ليزر مهم ترين و حساس ترين و مهمترين بخش راه اندازي کلينيک است که بيشترين هزينه را به خود اختصاص ميدهد که بايد بيشترين دقت را در اين مورد انجام داد. وجود دستگاه هاي ليز مو فيک در مارکت ايران، وجود رنگ ها و طيف هاي پوستي مختلف در ايران، نبود دانش کافي در اين مورد باعث شده است بسيار زيادي از کلينيک هاي زيبايي و ليزر مو به درآمد مد نظر نرسند، شرکت کارمانيا طب متخصص و واردکننده ي دستگاه هاي ليزر مو ميتواند به شما در خريد دستگاه ليزر مو کمک فراواني کند.
  • اجاره بها و هزينه هاي جاري مکان راه اندازي کلينيک ليزر مو - تعرفه هاي اجاره ميتواند هر نقطه اي از ايران متفاوت باشد و بعد از خريد دستگاه دستگاه ليزر مهمترين بخش راه اندازي ميتواند باشد، ما هميشه به افرادي که قصد راه اندازي کلينيک ليزر مو دارند توصيه ميکنيم که بخش هايي از شهر خود مرکز ليزر مو را احداث کنند که بهترين بازخورد و کلاس کاري را داشته باشند.
  • هزينه پرسنل - پرسنل راه اندازي کلينيک ليزر جزء مهمي از مرکز شما ميباشند که مستقيما با مشتريان شما در ارتباط هستند، پس سعي کنيد از نيروهاي متخصص استفاده کنيد. استفاده از نيروهاي متخصص و يا آموزش دادن افراد براي رسيدن به اين نوع تخصص ميتواند براي شما هزينه بر باشد و جز اصلي ترين هزينه هاي اوليه و هزينه هاي جاري مرکز ليزر باشد.
  • هزينه تبليغات - گاهي تبليغات ميتواند پر هزينه ترين قسمت هر کاري باشد ولي راه اندازي مرکز ليزر مو نياز و هزينه چنداني براي تبليغات ندارد زيرا به دليل بکر بودن اين مارکت، شما با هزينه کمي در تبليغات محيطي و رسانه هاي اجتماعي ميتوانيد با ارائه خدمات عالي بر سر زبان ها بيوفتيد و نياز چنداني به تبليغات نداشته باشيد.

هزينه هاي نام برده شده ميتواند به پارامترهاي بسياري بستگي داشته باشد، شما اگر قصد راه اندازي کلينيک ليزر موهاي زائد را داريد با کارشناسان شرکت بازرگاني کارمانيا طب ارتباط بگيريد تا هزينه هاي شما را براي اين موضوع براوورد کند.

آيا راه اندازي مرکز ليزر موهاي زائد سرمايه گذاري اقتصادي و موفقي ميباشد؟

در آمريکا ليزر بدن براي نواحي کوچکتر، مانند زير بغل يا لب بالا، مي تواند 75 تا 150 دلار براي هر جلسه ليزر موهاي زائد هزينه داشته باشد. براي مناطق بزرگتر، هزينه هر درمان مي تواند به 800 دلار برسد. وقتي آن را در شش يا هشت ضرب کنيد. (به دليل اينکه افراد براي ليزر موهاي خود حداقل بايد 6 تا 8 جلسه به مرکز براي ليزر بدن خود مراجعه کنند.) به مبلغ قابل توجهي ميرسيد.

در ايران انجام ليزر براي نواحي کوچک چند صد هزار تومان و براي نواحي بزرگ و کل بدن تا چند ميليون تومان ميتواند هزينه در بر داشته باشد.

اين مبالغ براي مشتريان نيز نسبت به اپيلاسيون بسيار بصرفه تر و دائمي ميباشد. همين باعث شده است که افراد زيادي در جامعه ليزر مو را به اصلاح با تيغ و اپيلاسيون ترجيح دهند و همانطور که ميدانيد تعداد اين افراد روز به روز در حال افزايش است و اين موضوع ميتواند براي صاحبان کلينيک بسيار عالي و سود آور باشد.

راه اندازي مراکز ليزر مو در ايران بسيار توجيح اقتصادي خوب و عالي دارند و بازگشت سرمايه نسبتا خوبي را دارد، شرکت کارمانيا طب ميتواند شما را در اين مسير راهنمايي کند.

مشاوره ي کارشناسان کارمانيا طب براي کسب درآمد از راه اندازي مرکز ليزر موهاي زائد

همانطور که در بالا مطالعه کرديد راه اندازي کلينيک زيبايي و مرکز ليزر موهاي زائد جزء پر درآمدترن کسب و کارها در ايران ميباشد، که نياز به سرمايه اوليه و تخصص فراواني دارد.

اگر شما به راه اندازي مرکز ليزر فکر کرده ايد يا قصد راه اندازي کلينيک ليزر مو را داريد بايد با متخصصين اين حوزه مشورت کنيد و اطلاعات کسب کنيد.

شرکت کارمانيا طب جزء بهترين شرکت هاي واردکننده در زمينه تجهيزات پزشکي و زيبايي ميباشد، اين شرکت بهترين قيمت ها را در ايران به صاحبان کلينيک ارائه ميکند که در کسب درآمد و بازگشت سرمايه صاحبان کلينيک بسيار تاثيرگذار ميباشد.

متخصصان شرکت کارمانيا طب آماده همکاري با پزشکان و افرادي که قصد راه اندازي کلينيک زيبايي را دارند، ميباشند. متخصصان اين شرکت همه روزه آماده مشاوره دادن به اين افراد ميباشند.

نتيجه گيري

در نتيجه بايد گفت با هر کاري ميتوان ميلياردر و پولدار شد ولي کاري شما را ثروتمند و بي نياز ميکند که به آن علاقه داريد و در آن جوياي تخصص و کمال هستيد و هيچ وقت از آن خسته نميشويد.

بايد بگوييم که راه اندازي مرکز ليزر موهاي زائد و مراکز زيبايي خيلي از افراد را پولدار و ثروتمند کرده است ولي اين پتانسيل ميتواند در هر کاري و هر زمينه اي وجود داشته باشد.

در کاري جوياي ثروت باشيد که به آن علاقه داريد.

شرکت کارمانيا طب بسيار خرسند ميباشد که در مسير ثروتمند شدن شما در مراکز زيبايي همراه باشد پس اگر جوياي تخصص هستيد ما همراه شما هستيم.

منبع: karmaniateb.ir

بازدید : 17
شنبه 26 آذر 1401 زمان : 11:49

: بهترين دستگاه آسياب قهوه صنعتي ترک

بهترين دستگاه آسياب قهوه صنعتي ترک چه دستگاهي است؟ آيا دستگاه آسياب قهوه صنعتي ايراني مي تواند امکاناتي مشابه برندهاي گرايندرهاي صنعتي خارجي داشته باشد. همانطور که مي دانيد آسياب صنعتي قهوه يکي از ملزومات مهم براي کافي شاپ ها و مراکز مرتبط با قهوه مانند قهوه فروشي و ... محسوب مي شود. گرايندر قهوه به منظور استفاده در اين مراکز لازم است حتماً صنعتي و با عملکرد خوب باشد. زيرا مصرف و کيفيت قهوه در اين مدل کسب و کارها بسيار بالا و حياتي است.

با توجه به تنوع اين دستگاه ها در ابعاد و اندازه هاي متنوع مي توانيد بهترين دستگاه آسياب قهوه ترک را با توجه به بودجه و نياز خود انتخاب کنيد.

چرا دستگاه آسياب قهوه صنعتي

همانطور که مي دانيد آسياب قهوه صنعتي بيشتر به منظور داشتن قدرت و ظرفيت بالا مورد استفاده قرار مي گيرد. زيرا با اين آسياب به راحتي مي توانيد حجم زيادي از قهوه را در چند دقيقه با کيفيت بالا آسياب کنيد. همين جا لازم است يادآوري کنم هر گرايندر صنعتي قهوه چنين قابليتي را ندارد و ممکن است نتواند آسياب قهوه صنعتي ترک را در برنامه خود داشته باشد در اين صورت اين مدل از برندها نمي توانند همه نياز شما را در کسب و کارتان فراهم کنند و به زودي شما مجبور به خريد دستگاه ديگر خواهيد شد. از اين رو قبل از خريد حتماً دقت لازم به مساله را داشته باشيد.

d7_5cb9.jpg

در نظر داشته باشيد تيغه هاي دستگاه بايد به گونه اي باشد که بتواند ريزترين آسياب مثلاً آسياب قهوه ترک را به صورت پودر يکدست و يکنواخت تحويل دهد. علاوه بر اين داشتن فن خنک کنندگي براي گرايندر صنعتي قهوه يک امر ضروري است زيرا اين دستگاه با داشتن محزن بزرگ و حجم زياد قهوه به صورت ناخودآگاه گرم مي شود و همين گرما مي تواند به سرعت روي آسياب شدن دانه هاي قهوه تاثير بگذارد به بيان ساده تر باعث برشته شدن قهوه و از دست رفتن طعم و مزه اوليه آن مي شود. د راين صورت شما مجبور هستيد دستگاه را خاموش کنيد و کار خود را تا زمان سرد شدن دستگاه متوقف نماييد که اين يعني هما از دست رفتن زمان و انرژي!

اما اين مساله براي گرايندر صنعتي قهوه که داراي فن خنک کنندکي است پيش نمي آيد! زيرا فن دستگاه، فوراً دستگاه را در حين کار خنک نگه مي دارد و شما در ساعت هاي طولاني هم مي توانيد آسياب خود را با همان کيفيت اوليه داشته باشيد.

7 نکته مهم براي خريد گرايندر قهوه صنعتي

براي خريد گرايندر صنعتي خوب لازم است نکات مهمي را در نظر داشته باشيد برخي از نکات در قسمت هاي قبلي ذکر شد اما اگر بخواهيم اين نکات را دسته بندي کنيم به شرح زير مي باشد از جمله:

  • توجه به مکان استفاده

توجه به نوع مکان و فضاي موجود شما مي توانيد بهترين انتخاب را پيش روري شما بگذارد. زماني که شما يک مغازه کوچک داريد قطعاً بايد دستگاه انتخابي شما نيز متناسب با اين فضا تهيه شود. خوشبختانه نمونه هاي صنعتي حرفه اي در سايزهاي کوچک نيز تعبيه شده اند و شما مي توانيد اين دستگاه ها را در برنامه خريد خود داشته باشيد.

  • يکدست بودن قهوه

يکي از مهم ترين ويژگي هاي آسياب صنعتي خوب، بالا بودن دقت آن است. بدين معنا که گرايندر صنعتي قهوه بايد بتواند دانه هاي قهوه را به صورت يکدست و يدون هيچ گونه ريزي و درشتي ارائه دهد. اين دقت مي تواند در کيفيت دم آوري قهوه هم بسيار تاثير گذار باشد افرادي که به صورت حرفه اي در کار باريستوري فعاليت مي کنند مي دانند يکي از مهم ترين ويژگي هاي قهوه خوب، فارغ از دم آوري، داشتن آسياب مناسب و يکدست است و مي تواند روي طعم و مزه قهوه بسيار اثر گذار باشد. اين تيغه هاي آسياب هستند که مي توانند اين نقش پررنگ را براي آسياب کردن بد يا خوب داشته باشند.

  • ظرفيت خوب آسياب قهوه صنعتي

همانطور که مي دانيد ظرفيت آسياب هاي صنعتي قهوه نسبت به آسياب هاي خانگي بيشتر است. اما همين ظرفيت هم در آسياب هاي متنوع صنعتي متفاوت مي باشد برخي از آسياب هاي صنعتي ظرفيت بالايي ندارند و برخي ديگر از مخزن بزرگ براي آسياب بهره مي برند. با توجع ب اينکه خريد اين مدل دستگاه بيشتر به منظور آسياب هاي زياد است بنابراين توجه به ميزان مخزن و ظرفيت حائز اهميت است.

  • قدرت موتور دستگاه گرايندر صنعتي

يکي ديگر از موارد ضروري در کنار داشتن تيغه هاي عالي، قدرت موتور بالا در دستگاه گرايندراست. همانطور که مي دانيد دانه هاي قهوه بسيار سخت هستند و براي آسياب آن نياز به قدرت بالايي است هر چقدر موتور قدرتمند و با توان بالا تعبيه شده باشد اين کار به سادگي اتفاق مي افتد و درعمر و دوام دستگاه نيز تاثير گذار است.

  • تنوع در درجه بندي

داشتن تنوع در درجه بندي آسياب مي تواند يکي از مهم ترين نکات خريد باشد. زيرا شما براي دستگاه هاي مختلف دم آوري قهوه مانند اسپرسو و ... نيازمند داشتن تنوع آسياب با درجه ريز و درشت هستيد. هرچقدر اين درجه بندي بيشترباشد قدرت مانور شما نيز بيشتر خواهد بود. در نظر داشته باشيد برخي از آسياب هاي صنعتي درجه بندي زيادي ندارند و دست شما براي آسياب باز نيست.

  • ضمانت و خدمات پس از فروش

بعد از بررسي همه موارد عملکرد از جمله تيغه، قدرت موتور، دقت و سرعت به همراه ظرفيت و درجه بندي لازم است ختماً به ضمانت و خدمات پس از فروش آسياب نيز توجه داشته باشيد. با توجه به روند تحريم هاي ايران، امروز تعمير و نگهداري دستگاه هاي خارجي بسيار پرهزينه و سخت مي باشد. برخي از افراد محبور هستند به خاطر نبود قطعه دست به خريد مجدد بزنند. از اين رو بهتر است از همين ابتداي کار به اين مساله را در خريد خود توجه داشته باشيد. دستگاه گرايندر صنعتي با طول زمان نيازمند تعمير و نگهداري است مثل تمام وسايل برقي از اين رو بايد اين هزينه مقرون به صرفه و مناسب باشد.

گرايندر صنعتي قهوه ترک ايراني يا خارجي

با توجه به موارد ذکر شده و وجود تنوع در بازار دستگاه‌هاي آسياب قهوه بهتر است براي خريد آسياب قهوه صنعتي در ابتدا به بودجه خود توجه داشته باشيد. دستگاه‌هاي آسياب قهوه ايراني و خارجي همچون تمام لوازم‌هاي ديگر، در قيمت‌ها و سايزهاي مختلفي در بازار موجود هستند که با در نظر گرفتن همه جوانب ذکر شده به همراه بودجه، شما مي توانيد بهترين انتخاب را داشته باشيد. حتماً فبل از خريد خريد بايد اطلاعات خود را از اين دستگاه‌ها بالا ببريد تا بتوانيد بهترين گزينه انتخاب کنيد. يکي از مهم ترين سوالات مشريان اين است که آيا گرايندر صنعتي قهوه ايراني مي تواند مشابه برندهاي خوب خارجي باشد؟ آيا خريد يک آسياب قهوه صنعتي ايراني به صرفه است يا نه؟ بايد همين جا يادآوري کنم در سال هاي اخير صنعتي قهوه در ايران رشد چشمگيري داشته است و برخي از برندهاي توانسته اند عملکرد بسيار عالي و حتي بهتر از برندهاي خارجي داشته باشند. يکي از برندهاي ايراني که آسياب هاي صنعتي و نيمه صنعتي آن از همه نظر فوق العاده است، آسياب قهوه يوکار مي باشد. اين برند با داشتن همه آيتم هاي خوب يک آسياب به همراه ضمان و خدمات پس از فروش توانسته بهترين عملکرد را در بين آسياب هاي ايراني داشته باشد و چندين بار صاحب رتبه در نمايشگاه هاي نوشيدني و قهوه ايران باشد. براي مشاهده مشخصات آسياب قهوه صنعتي يوکار و يا قيمت روز اين مجموعه مي توانيد به سايت uokar.ir مراجعه کنيد.

انواع آسياب هاي قهوه صنعتي خارجي

آسياب قهوه بوش
برند بوش يکي از مشهورترين برندهاي دنيا است و آلماني است. اين شرکت انواع لوازم برقي‌ توليد مي کند که يکي از آنها دستگاه آسياب قهوه مي‌باشد. آسياب قهوه بوش مدل MKM6003 يکي از اين دستگاه‌هاي اين برند است.

آسياب قهوه هميلتون
آسياب هميلتون هم يکي از برندهاي آمريکايي است که از استانداردهاي جهاني پيروي مي کند. اين برند داراي چندين دستگاه‌ آسياب قهوه متفاوت است که به بازار عرضه شده اند و هر کدام قابليت هاي خاصي دارند.

آسياب قهوه مونوتک
آسياب مونوتک نيز داراي آسياب قهوه‌ مختلفي است.

سخن پاياني:

با توجه به اينکه آسياب هاي خارجي، وارداتي هستند و بر اساس دلار محاسبه مي شوند به همين دليل قيمت بسيار بالايي نسبت به آسياب هاي ايراني دارند. از اين رو پيشنهاد ما انتخاب يک گرايندر آسياب قهوه صنعتي با کيفيت خوب ايراني است که بتواند ضمانت و خدمات پس از فروش نيز ارائه دهد. از اين رو شما مي توانيد بهترين آسياب را با هزينه مقرون به صرفه اي بخريد و از بابت تعمير و نگهداري هم خيالتان راحت باشد. يکي از آسياب هاي محبوب و مشهور ايراني که توانسته تمام استانداردهاي جهاني را مشابه برندهاي خارجي داشته باشد و درجه بندي بسيار متنوع به همراه مورتور پرقدرت و فن خنک کنندگي، تيغه هاي بسيار عالي، خدمات پس از فروش و نمايندگي در سراسر کشور تامين کند برند يوکار است. اين برند در سه نمونه آسياب قهوه صنعتي يوکار، آسياب قهوه نيمه صنعتي يوکار و آسياب قهوه حرفه اي کوچک توليدات عالي داشته است وکه هر سه نمونه قابليت دستگاه آسياب قهوه صنعتي ترک را دارند. علاوه بر اين جالب است بدانيد تنها آسيابي که توانسته پرتي قهوه را به حداقل (به صفر برساند) همين آسياب مي باشد و بسيار مورد توجه بازار داخلي و خارجي قرار گرفته است.

منبع: https://www.shomanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-89/1029260-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%A8-%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%DA%A9

بازدید : 22
پنجشنبه 24 آذر 1401 زمان : 9:30

ترفندهاي کاشت نهال سيب در باغچه منزل

اگر تا الان به دنبال چگونگي کاشت نهال سيب در باغچه منزل مي‌گشتيد، احتمالا در بيشتر راهنماها ديده‌ايد که گفته‌اند ميوه‌دهي درخت سيب مي‌تواند مدت زمان طولاني طول بکشد و اين موضوع شما را دلسرد کرده است! اما بايد بدانيد که ميوه‌دهي درخت سيب به تنوع بذر سيب کاشته شده، نهال سيب خريداري شده و شرايط پرورش آن بستگي دارد. با خريد نهال از نهالستان آلفا نهال با اطمينان از سالم بودن خريد کنيد.

به طور متوسط ميوه‌دهي درخت سيب حدود 8 سال طول مي‌کشد اما برخي ارقام درخت سيب نيز زودتر از سايرين ميوه توليد مي‌کنند.

آموزش کاشت درخت سيب و نگهداري از آن (صفر تا صد)

سيب از تيره گلسرخيان است. اين گياه از درختان ميوه مناطق معتدل سرد به شمار مي‌آيد و ميتواند سرماي ?? درجه تا ?? درجه زير صفر رو تحمل کند. صدها نوع درخت سيب وجود دارد و هر کدام از آنها مخصوص يک منطقه مي باشند. اگر يک درخت سيب مناسب منطقه ي خودرا انتخاب کنيد، احتمال ميوه دادن آن زياد خواهد بود.

انتخاب يک نوع درخت سيب مخصوص منطقه ي شما، از اهميت زيادي برخوردار است. زيرا هر درخت سيب به دماي خاصي پاسخ مي دهد. برخي از گونه هاي درخت سيب، در مناطقي که زمستان سرد و طولاني دارد به خوبي مي رويند. اما گونه هايي از سيب نيز وجود دارند که در ديگر مناطق به خوبي رشد مي کنند. نياز سرمايي جوانه‌هاي سيب در حدود ???? الي ???? ساعت زير ? درجه سانتي گراد بوده، لذا در مناطقي با زمستان‌هاي گرم خوب به عمل نمي‌آيند.

https://alphanahal.ir/apple-seedling/

نکات کاشت درخت سيب در باغچه منزل

جهت کاشت درخت سيب، انتخاب سطح بالاتر باغچه بهتر است؛ دليل اين امر آن است که سردشدن و يخبندان اعماق خاک، با تحريک ريشه‌ها سبب از بين رفتن شکوفه‌هاي درخت در بهار مي‌شود. کاشت درخت سيب در زمين‌هاي بالاتر شکوفه‌ها را از سرمازدگي و ريزش بهاره محافظت کرده و ميوه‌دهي درخت سيب را تضمين مي‌کند.

مورد ديگري که بايستي در نظر بگيريد، اين است که نهال سيب را در نزديکي درختان بزرگ ديگر يا نهرها نکاريد؛ زيرا هر دو اين محيط‌ها مي‌تواند ميوه‌دهي درخت سيب را کاهش دهد. پرورش مناسب درخت سيب به آفتاب کامل نياز دارد. بديهي است که بهترين زمان براي کاشت درخت سيب، بهار است؛ اما باز هم اطمينان حاصل کنيد که زمين غيريخبندان و گرم شده باشد.

هنگام کاشت نهال سيب، به نحوه قراردادن ريشه در خاک توجه کنيد. جهت کاشت نهال سيب نياز است تا شما سوراخي به اندازه دو برابر قطر ريشه و حداقل 60 سانتي متر عمق حفر کنيد. زماني که ريشه‌ها را با خاک مي‌پوشانيد، به آرامي خاک را فشار داده تا فضايي خالي بين ريشه و خاک باقي نماند و نهال سيب شما به خوبي در آن تثبيت گردد.

نحوه کاشت درخت سيب: مراحل کاشت از آغاز

درخت سيب مناسب با شرايط منطقه خود را انتخاب کنيد. مي‌توانيد به طور همزمان چند نوع درخت را که با يکديگر گردافشاني دارند، انتخاب کنيد. براي اين کار نياز به اندکي مطالعه و پرس و جو است.

نهال سيبي عاري از خاک را از بازار تهيه کنيد.

ترجيحا فصل بهار را براي کاشت درخت سيب انتخاب کنيد.

درون خاک يک حفره عميق ايجاد کنيد. اين حفره بايد طوري باشد که ريشه آزادانه در خاک قرار بگيرد.

تعيين pH خاک و همچنين اضافه کردن مواد مغذي به خاک را فراموش نکنيد. براي اين کار مي‌توانيد از افراد متخصص و کاربلد از يک شرکت معتبر کمک بگيريد.

بهتر است کاشت گياه در بخشي باشد که در معرض تابش نور کافي آفتاب قرار بگيرد.

خاک را توسط مواد ارگانيک غني کنيد. به اين صورت مواد مورد نياز گياه تامين خواهد شد.

تعيين فاصله در زمان کاشت فاکتور مهمي است. به اين فاصله دقت کنيد. براي کاشت جوانه‌هاي سيب، بهتر است فاصله آن‌ها از هم حدود ? متر باشد.

پس از تعيين کردن شرايط مناسب کاشت و ايجاد حفره در خاک، اقدام به کاشت درخت کنيد. جوانه را در حفره کنده شده قرار دهيد و اطراف آن را بپوشانيد.

بهتر است بلافاصله بعد از کاشت، گياهان را آبياري کنيد.

خاک مناسب براي کاشت نهال سيب در باغچه

براي کاشت و پرورش درخت سيب در باغچه توجه به پ هاش خاک از اهميت بالايي برخوردار است. لذا لازم است تا پ هاش خاک را مرتبا مورد آزمايش قرار دهيد. پ هاش مناسب براي کاشت درخت سيب لازم است تا بين 5.8 تا 7 باشد. براي حصول به چنين نتيجه اي لازم است تا مواد مناسبي را بر اساس شرايط با عمق 30 الي 50 سانتي متر به خاک بيفزاييد.

دما و شرايط آب و هوايي مناسب براي کاشت و نگهداري درخت سيب

بهترين آب و هوا براي رشد درخت سيب آب و هواي مرطوب و سرد است. در مناطقي با بارندگي ساليانه بيش از 500 ميلي ليتر درخت سيب رشد خوبي ميکند. براي خنک شدن جوانه هاي گل به 800 تا 1500 ساعت دماي پايين تر از 7 درجه سانتيگراد نياز است.

بهترين مناطق براي کاشت درخت سيب مناطقي هستند که در سردترين حالت حداقل دماي آنها 20 تا 25 درجه سانتي گراد زير صفر باشد و در گرمترين حالت حداکثر دماي آن منطقه 38 درجه بالاي صفر باشد.

مناطقي که دماي آنها در زمستان از ??- درجه سانتي گراد تجاوز مي کند، براي پرورش سيب مناسب نيستند. همچنين ارتفاع ???? الي ???? متر از سطح دريا براي کاشت درخت سيب مناسب مي باشد.

مراقبت و هرس کردن و محافظت درخت سيب از آفات

  1. خاک اطراف درخت سيب را با فواصل مساوي مرطوب نگه داريد.

به طور عميق خاک درخت سيب را خيس کنيد اما اين کار را به طور متناوب انجام دهيد. در حين فصل هاي رويش، دو بار در هفته به طور عميق به درخت سيب آب دهيد. پس از باريدن باران، لازم نيست به درخت سيب آب بدهيد؛ زيرا اين کار باعث خفگي ريشه هاي درخت سيب خواهد شد.

اگر در حين فصل هاي رويش، برگ هاي درخت سيب خشک و پژمرده به نظر مي رسند، بايد بيشتر به آن آب بدهيد. وقتي که هوا بسيار گرم است، همواره بررسي کنيد که درخت سيب خشک نشود.

  1. به دور پايه ي درخت سيب مالچ بپاشيد.

پاشيدن مالچ، دماي دور پايه ي درخت سيب را تنظيم مي کند، و از زياد گرم شدن و زياد سرد شدن ريشه جلوگيري مي کند. همچنين از رشد علف هاي هرز جلوگيري مي کند و باعث مي شود که مواد مغذي خاک حفظ شوند.

مالچ را به صورت يک دايره ي بزرگ به دور پايه ي درخت سيب بپاشيد.

مالچ مي تواند پوست درخت را از بين ببرد، پس هنگام پاشيدن مالچ به دور پايه ي درخت، دقت کافي داشته باشيد.

  1. تا زماني که درخت سيب به خوبي تثبيت نشده است، نبايد زياد آن را هرس کنيد.

نيازي نيست که درخت هاي سيب جوان را زياد هرس کنيد.

  1. از درخت سيب در برابر حشرات محافظت کنيد.

همچنين از درخت سيب در برابر حيواناتي مثل خرگوش و ... محافظت کنيد.

انواع روش کاشت سيب

کاشت نهال سيب به پنج روش انجام مي‌گيرد:

بذر

قلمه زني

خواباندن

پاجوش

پيوند

کاشت درخت سيب از طريق بذر

در اين روش شما بايد ابتدا بذر سيب را تهيه کنيد. خيلي راحت مي‌توانيد خودتان اين کار را انجام دهيد. فقط لازم است ميوه Apple tree، را به دو قسمت تقسيم کنيد و دانه‌هاي درون آن را خارج کرده و در يک دستمال خيس قرار دهيد. حال شما بايد دستمال را درون يک پلاستيک گذاشته و به مدت يک ماه در يخچال نگهداري کنيد. وقتي دانه‌ها شروع به جوانه زدن کردند، بايد آن‌ها را درون يک گلدان بکاريد. آبياري مرتب فراموش نشود. وقتي بذر جوانه زده سر از خاک بيرون آورد و تا حد معيني رشد کرد، نوبت آن رسيده است که آن را به زمين اصلي منتقل کنيد.

کاشت نهال سيب به روش قلمه زني

مي‌توان گفت اين روش، راحت‌ترين روش کاشت سيب، نسبت به ديگر روش‌ها است. در اين روش شما فقط لازم است که با چاقويي تيز، شاخه‌اي را از درخت جدا کرده و اين قلمه را در گودالي که در خاک ايجاد کرده‌ايد کاشته و آبياري کنيد. اگر بخواهيد امر ريشه زايي را تسريع نماييد، در اين روش مي‌توانيد از هورمون‌هاي ريشه زايي نيز استفاده کنيد.

کاشت درخت سيب به روش خواباندن

در اين روش قسمتي از شاخه گياه، با ارتفاعي مناسب، در خاک کاشته مي‌شود. ابتدا شما بايد در خاک گودال ايجاد کنيد و بعد شاخه را در آن قرار داده، سپس روي آن را با خاک مناسب و نرم بپوشانيد. پس از گذشت مدت زماني، شاخه ريشه دار شده و شما بايد در اين مرحله شاخه را از قسمتي که در خاک قرار دارد جدا کنيد.

پرورش درخت سيب از طريق پاجوش

اين روش براي کاشت سيب نيز بسيار آسان ‌است. شما در اين روش بايد پاجوش‌هايي را که در کنار درخت رشد مي‌کنند از خاک بيرون آورده و سپس آن‌ها را در زمين اصلي و در يک گودال بکاريد. اگر اندازه پاجوش‌هاي شما خيلي کوچک هستند، مي‌توانيد براي کاشت از گلدان نيز استفاده کنيد.

کاشت درخت سيب از طريق پيوند

در روش پيوند بايد يک شاخه از درخت سيب؛ را به عنوان پايه انتخاب کرده و به آرامي يک شکاف به شکل T انگليسي بر روي آن ايجاد کنيد. حال با پشت چاقوي پيوندزني، پوست را بلند نموده و جوانه را در داخل آن قرار دهيد. يادتان باشد که انتهاي محل را با نخ پنبه و يا پوست درخت نارون ببنديد. بعد از گذشت 10 تا 12 روز مي‌توان تشخيص داد که آيا پيوند شما موفقيت آميز بوده است يا خير. بعد از رشد پيوندک، شما بايد باقي مانده‌ي پايه را برش داده و آن را به قيم ببنديد.

آبياري درخت سيب

EC آب حداکثر مي‌تواند ???? ميکرو موس بر سانتي متر باشد. براي رشد سيب 700 تا 1000 ميلي متر بارندگي در طول سال کافي است، با توجه به تراکم و چيدمان درختان سيب ميزان آبياري آن ها به شکل سالانه با يکديگر متفاوت است (بين 6.2 تا 26 متر مرکب براي هر درخت). مقدار روزانه مصرف آب براي هر درخت حداکثر 25 تا 200 ليتر در روز است. دوره رشد درخت سيب (بين 170 تا 210 روز) از نظر آبياري شامل چهار مرحله ي گل دهي، تشکيل، ايجاد جوانه هاي گل و مرحله رسيدن ميوه است. مقدار آب مصرفي بر اساس کيفيت خاک منطقه و نوع پايه سيب و شرايط آب و هوايي متغير مي‌باشد.

برداشت محصول سيب

  • وقتي که سيب ها رسيده شدند، آنها را بچينيد.

وقتي که سيب ها در حال بيرون آمدن هستند، سيب هاي کوچک و ضعيف تر را بچينيد. تا ميوه هاي ديگر به خوبي رشد کنند و کامل و رسيده شوند.

  • در زمان مناسب، محصول سيب را برداشت کنيد.

بررسي کنيد که محصول درختان سيب شما چه زماني بايد برداشت شوند.

  • سيب ها را در مکاني خنک و تاريک نگهداي کنيد.

سيب ها بايد در دمايي بين 0 تا 7 درجه ي سانتي گراد نگهداري شوند. سيب ها در دماي مذکور، تا شش ماه سالم خواهند ماند.

شايع ترين بيماري و آفات درخت سيب چيست؟

درخت سيب؛ از جمله محصولاتي است که در معرض خطر انواع بيماري‌ها قرار دارد. به همين منظور در هنگام کشت نهال سيب، بايد دقت کامل را به عمل بياوريد تا نهالي مقاوم و بذري قدرتمند را انتخاب کنيد. برخي از رايج‌ترين بيماري‌هاي درخت سيب عبارتند از: لکه سياه سيب (Apple Scab)، بيماري آتشک (Fire Blight)، لک چوب پنبه‌اي (Cork Spot)، سفيدک سطحي (Powdery Mildew) و زنگ سيب (Rust).

چند نوع هرس داريم و هرس پس از کاشت درخت سيب چگونه انجام‌ مي‌شود؟

به منظور هرس کردن درخت سيب، بايد شاخه‌هاي جوان باردار شده را از درخت جدا کرده تا شاخه‌هاي ديگر بتوانند جانشين آن‌ها شوند. براي جلوگيري از پيري زودرس درخت، بايد حتماً عمل هرس کردن، به موقع و به روشي صحيح انجام شود. درخت پير، ميوه‌هايي ريز و نامرغوب توليد خواهد کرد.

زمستان، بهترين زمان براي هرس درخت سيب، است. در اين زمان برگ‌ها ريزش کرده‌اند و شرايط مناسب ‌است. يادتان باشد شاخه‌اي را که‌ مي‌خواهيد هرس کنيد، کاملاً از انتها بريده و چيزي از آن در محل باقي نماند.

در سال اول کاشت درخت سيب؛ وقتي گياه فقط يک ساقه طويل ‌است، حين هرس بايد تا حدود 80 سانتي متر اندازه ي آن باشد که آن را هرس نماييد، به دليل اينکه ساقه‌هاي اصلي درخت سيب در زمستان دوم تشکيل خواهند شد. درخت سيبي، که فقط 5 سال دارد لازم نيست هرس شود و شما بايد فقط ترکه‌هاي شاخه‌ها را کم کنيد تا از در هم رفتگي و انبوهي آن‌ها جلوگيري به عمل آيد. در انتها بدانيد که براي درخت سيب، دو نوع هرس فرم و هرس باردهي وجود دارد و از نظر زماني نيز هرس زمستانه و هرس تابستانه داريم.

نکاتي براي نگهداري از درخت سيب

- براي ايجاد دماي اعتدال در درخت سيب و ايجاد مانع براي رشد علف هاي هرز در اطراف درخت ميتوانيد از پيچيدن مالچ به دور درخت استفاده کنيد. هنگامي که به دور درخت مالچ پيچيده مي شود ريشه ميتواند سرما يا گرماي زياد را کنترل کند. دقت داشته باشيد که مالچ ميتواند به پوست درخت آسيب بزند و بايد به خوبي و درستي از آن استفاده شود.

- وجود علف هاي هرز مانع رشد درخت مي شود و بايد آنها را سريعا از بين برد.

- از آن جايي که درختان سيب در مقابل تعداد از بيماريهاي قارچي و باکتريايي و آفات حشره اي آسيب پذير هستند بايد هنگام مشاهده اين آفات از سموم مناسب به اندازه مناسب استفاده کنيد چون مصرف بيش از حد سم باعث سوزاندن و از بين رفتن درخت مي شود.

- پرورش، تکثير و نگهداري از درخت سيب بسيار آسان است و شما مي توانيد از اين طريق رونق کسب و کار و اقتصاد داشته باشيد.

https://alphanahal.ir/

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 75
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 108
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 153
  • بازدید ماه : 290
  • بازدید سال : 483
  • بازدید کلی : 5083
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی